ויכוח על מיקום ישיבה בבית כנסת הוביל לתקיפה ועונש מאסר

שופט בית משפט, גזר על תושב מושב בשפלה, בשנות השלושים לחייו, עונש מאסר בפועל של חודשיים וחצי לאחר שתקף במכות מתפלל בבית הכנסת, זאת על רקע מקומות הישיבה
אייל חן |
בית כנסת

על פי עובדות כתב האישום, לפני מספר שנים בבית הכנסת במושב בשפלה התפתח ויכוח בין שני מתפללים, זאת על רקע מיקום ישיבתו של אחד מהם בבית הכנסת. בהמשך, לאחר שנגמרה התפילה המתלונן יצא מבית הכנסת והלך לכיוון ביתו, איים עליו הנאשם בכך שאמר לו "חבל עליך", "חבל עליך, אל תתעסק איתי, אתה לא מכיר אותי, יש לך ילדים ומשפחה". בהמשך, הנאשם נצמד למתלונן ואמר לו "חבל עליך, אל תתעסק איתי, אתה לא מכיר אותי". באותן נסיבות, מאלימות מילולית הדרך לאלימות פיזית היתה קצרה והנאשם תקף את המתפלל בכך שהיכה במכת אגרוף בסנטרו וכתוצאה מכך נגרמה לו חבלה בפניו והתוקף המשיך לתקוף את המתפלל באמצעות סטירות, אגרופים ודחיפות.

התביעה המשטרתית טענה כי מתחם העונש ההולם לעבירות שהן הורשע הנאשם ובנסיבות ביצוען נע בין מספר חודשי מאסר בפועל, שיכול וירוצו בעבודות שירות ועד 18 חודשי מאסר בפועל. לטענת התובע המשטרתי לנאשם יש שתי הרשעות קודמות בעבירות של היזק לרכוש במזיד, גניבה על ידי עובד ממעבידו, איומים ודרישה באיומים של רכוש ונדון לעונש של מאסר מותנה והרשעה נוספת בגין עבירות של איומים, תקיפת סתם, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ותקיפת עובד ציבור והוטלו עליו 8 חודשי מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלונן.

מנגד הסניגור, הדגיש את נסיבותיו האישיות של הנאשם, עקב חבלת הראש שנגרמה לו במהלך תאונת הדרכים שבה היה מעורב. לפיכך, טען שיש להסתפק במאסר על תנאי בלבד וככל שבית המשפט יסבור שיש צורך בענישה כלכלית כלשהי, מן הראוי שהקנס או הפיצוי יהיו מותאמים למצבו הכלכלי הירוד של הנאשם שאינו עובד.

השופט הישאם אבו שחאדה, החליט לבסוף לגזור על הנאשם חודשיים וחצי מאסר בפועל, פיצוי למתלונן בסך 3000 שקלים וקנס בסך 1500 שקלים. "הנאשם לא יכול לבחור כל פעם מחדש קורבן אלימות אחר, להפליא בו את מכותיו ולגרום לו לחבלה, ולאחר מכן לשוב ולהיאחז בחבלי קסמה של הטענה שיש להקל בעונשו לאור תאונת הדרכים שעבר בשנת 2010. למעשה, לאור העובדה שהנאשם חזר לבצע עבירת אלימות נוספת, טענתו שיש להקל בעונשו בשל מצבו הקוגניטיבי והנפשי, נשחקה ואיבדה מקסמה", כתב השופט אבו שחאדה בגזר הדין וסיכם: "במקרה שבפני, הנאשם הלם במתלונן בסטירות, אגרופים ודחיפות, איים עליו ואף גרם לו לחבלה. בעת שמוסיפים לנסיבות אלה את עברו הפלילי של הנאשם בתחום עבירות האלימות, האפשרות של הסתפקות במאסר על תנאי, היא לא מעשית ואף חוטא למטרות הענישה של הרתעה וגמול".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות