"השב לי את כספי המתנות שנתתי" תובעת צעירה מבחור שנפרד ממנה

לבית משפט השלום הוגשה לאחרונה תביעה נגד גבר צעיר על ידי בת זוגו לשעבר הדורשת כי ישלם לה חצי מיליון ₪, סכום שלטענתה הצטבר ממתנות שהרעיפה עליו בזמן שהיו בקשר
נעמה כהן |
טבעת אישה
צעירה זועמת

בכתב ההגנה, אותו הגיש עורך הדין רן רוט, פרקליטו של הצעיר, נטען כי מדובר בתביעה קנטרנית, המבוססת על פרי דמיונה של הצעירה שמעוניינת לנקום בו בשל הפרידה.

על פי התביעה, נדמה שהסיפור החל כמעט כמו כל סיפור אהבה במאה העשרים ואחת, שני הצעירים רשומים לאפליקצית הכרויות מוצאים התאמה ולאחר מספר שיחות והתכתבויות נפגשים ומתאהבים. התובעת מציינת בכתב התביעה כי נשבתה בקסמיו. הוא הרבה להחמיא לה ולטענתה חזר והביע רצונו להינשא לה והסביר כי מבחינתו היא הדבר החשוב והטוב ביותר שקרה לו בחיים.

חובב טיולי שטח
עוד טוענת התובעת בכתב התביעה, כי במשך כל התקופה בה היו בני זוג, קיבל ממנה הנתבע מתנות בסכום שהצטבר לכדי כחצי מיליון שקלים.

בין השאר, מספרת התובעת כי מימנה עבורו מספר חופשות, בילויים, בגדים באלפי שקלים, גדג'טים ואפילו נתנה לו עשרות אלפי שקלים על מנת שישדרג את רכבו ובהמשך רכשה לו רייזר לטיולי שטח, רייזר שבשלב מסוים בקשר נמכר והתמורה עבורו הוחזרה לתובעת.

"הנתבע הוציא מן התובעת בעורמה ובמרמה סכומים המסתכמים בכחצי מיליון שקלים, כל זאת תוך שהוא מבטיח לה, לטענתה, נישואין פעם אחר פעם, מרעיף מחמאות, מבטיח לה להיפגש עם הוריו וטמע בליבה את התחושה שהיא אהבתו היחידה וכי בדעתו להינשא לה בקרוב", בתגובה בכתב ההגנה, הכחיש הצעיר את הבטחת הנישואין בכל תוקף וטען כי זהו פרי דמיונה של התובעת..

עוד כתבה התובעת בתביעה והוסיפה: "אולם, כאשר הסתבר לנתבע כי כספה של התובעת אזל כולו, החליט לא רק לזנוח אותה. אלא גם לבצע עוד מספר פעולות על מנת לנסות ולמנוע מן התובעת הגשת תביעה כנגדו", אלא שהנתבע הבין כי בשלב מסוים מתכננת בת זוגו (התובעת), לבצע מסע נקם נגדו אם יפרד ממנה ובחר לגדר את סיכוניו באמצעות החתמתה על מסמך המבהיר כי הכספים שנתנו לא היו בגדר הלוואה וכי אין להשיבם, מסמך שעשתה בו התובעת שימוש ציני בכתב התביעה.

נקמת אישה נבגדת לא ברא השטן

בכתב ההגנה, אותו הגיש כאמור עו"ד רן רוט, מכחיש הבחור את האמור בתביעה. בין השאר, מרגע הפרידה היא הבטיחה למרר את חייו של הנתבע וכך היא עושה.

לדברי עו"ד רוט, מדובר היה במתנות שהתובעת הציעה לקנות עבורו. "לא מדובר בכספים שנלקחו במרמה. ההיפך הוא הנכון. התובעת, הציעה מיוזמתה להשקיע בנתבע כספים ולקנות לו מתנות. זו הייתה דרכה להראות את רגשותיה. מאידך, הנתבע במספר רב של פעמים, אמר לתובעת כי אינו רוצה את המתנות הללו. ביקש אותה לחדול ממעשים אלו במספר לא מועט של פעמים. התובעת התעקשה, ולא פעם, העמידה את הנתבע בפני עובדה", כתב עו"ד רוט בכתב ההגנה.

עו"ד רן רוט גם הכחיש בשם מרשו את הטענה לפיה הבחור הבטיח לה נישואין. "במשך כל מערכת היחסים לא דובר על נישואין, מאחר וזו הייתה מערכת יחסים עם הרבה יותר מורדות מאשר עליות", סיכם עו"ד רוט.


חוק המתנה

סעיף 2 של חוק המתנה, תשכ"ח-1968, מציין: "מתנה נגמרת בהקניית דבר-המתנה על-ידי הנותן למקבל…". אין עוררין כי המתנה כבר ניתנה והושלמה ולכן אין עילה חוקית לבטלה.

 

עו"ד רן רוט

עו"ד רן רוט מתמחה בדיני משפחה, גירושים, גישור ובוררות, ידועים בציבור, צוואות וירושות לאתר האינטרנט של עו"ד רן רוט

 

יהיה מעניין לגלות כיצד בית המשפט יפסוק בתיק. נמשיך לעקוב

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות