דרישה לאסור על השופט חנן מלצר לעסוק בתיקי עו"ד שחר בן מאיר

ארגון בצלמו פנה לנציב הממונה על השופטים, אורי שוהם לאסור על שופט בית משפט העליון, חנן מלצר, לדון יותר בתיקים שבהם עותר עו"ד שחר בן מאיר וכן לנזוף בו ולהעיר לו על התנהגותו. לטענת ארגון בצלמו, השופט מלצר, הפר את כללי אתיקה ופגע פגיעה חמורה באמון הציבור והינו נגוע בניגוד עניינים.
אדם גולדמן |
לא הפר את התקנות, השופט מלצר

אתמול נחשף בתוכנית המילה האחרונה בגלי צה"ל, התבטאויות בעייתיות של המשנה לנשיאת העליון השופט חנן מלצר ששימש כיו"ר ועדת הבחירות פעמיים שאמר על עו"ד בן מאיר: “מגיעה לו בהחלט הוקרה על פעילותו במערכת הבחירות הזו. אני מאוד הערכתי את זה…הייתה לו תרומה מאוד גדולה לדיני הבחירות בעידן הנוכחי” (וביקש מהנוכחים למחוא לעו" ד בן מאיר כפיים).

בהמשך ההקלטה נשמע בן מאיר מתייחס לעתירות שהגיש במהלך מערכת הבחירות ואומר: “אני חוזר מהדיון הראשון ואני אומר לשותף שלי איציק אבירם, ‘תשמע, השופט מלצר רוצה לטפל בכל הנושא של פייסבוק בבחירות, אנחנו נכין עתירות בעניין הזה’. אז בעצם חלק מזה – אתה (מלצר) הזמנת מבלי שאתה יודע”. על כך ענה לו השופט מלצר: “הטעות היחידה שלך היא ‘בלי שאני יודע'

לטענת ארגון בצלמו, לאור פרשיות עו"ד אפי נווה ושאר השופטים, שופט לא אמור להגיד למחוא כפיים לעו"ד. "על אחת כמה וכמה עו"ד שמזוהה רשמית עם צד השמאל קיצוני של המפה הפוליטית . נזכיר בהערת אגב שהשופט מלצר בעצמו היה איש מפלגת העבודה ועליו על אחת כמה וכמה להיזהר מזיהוי פוליטי!", כתב מנכ"ל בצלמו, שי גליק במכתב והוסיף: "אין שום ספק שאף שופט לא היה אומר למחוא כפיים לעו"ד איתמר בן גביר אשר אף הוא מגיש עתירות רבות. בנוסף השופט רומז לסוג של שת"פ ביניהם שהוא כאילו הזמין עתירות לפניו. עם כל הכבוד ביהמ"ש וודאי לא בג"ץ אינו מסעדה . זה לא המקום להזמין עתירות".

על פי המכתב, השופט ציין שעו"ד שחר בן מאיר, לפעמים באמת הגזים. אבל אז הוא לא נתן לו הוצאות. הוא פשוט רמז לו למשוך את העתירה. "אני חוזר שוב. כבוד השופט מציין שעו"ד שחר בן מאיר הגיש עתירות סרק אשר בזבזו כסף, זמן עוגמת נפש רבה למאות אנשים ומשרדי ממשלה, אבל בגלל שהוא העריך את עו"ד שחר הוא ויתר לו ולא נתן לו הוצאות משפט", נכתב על ידי שי גליק שסיכם: "באיזה עולם אנחנו חיים? העולם השלישי? שופט מודה שיש עתירת סרק אבל הוא מעריך את העו"ד אז מוותר לו? אדגיש לכבוד הנציב, אסור לבדוק האם הפסיקה נכונה ולכן לא זה הדיון אלא דבריו הפומביים של השופט חנן מלצר. מבחינתי מדובר בהפרת אמון בוטה בין השופט לנתבעים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות