בעל חברה הורשע בשימוש חשבוניות פיקטיביות במיליונים וירצה עבודות שירות

כאשר הסדר הטיעון, של משפחת רפאלי, עומד בפני סגירה עם פרקליטות מיסוי וכלכלה, השאלה שנשאלת האם מדובר בעסקה כדאית?
מעיין לביא |
מטאטא מנקה מספרים
Deleting data technology concept as a broom wiping clean binary code as a cyber security symbol for erasing computer information or to delete an email and clean a hard drive server with 3D illustration elements.

בבית משפט השלום ברחובות הורשע תושב השפלה בשימוש בחשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים, על מנת להתחמק מתשלומי מס וגזר הדין היה 6 חודשי עבודות שירות לבעל החברה ומאסר על תנאי למנהלת החשבונות. השופטת אפרת פינק ציינה בגזר הדין כי לקחה בחשבון גם את השיהוי בהגשת כתב האישום עשר שנים אחרי ביצוע העבירות.

בעל החברה הקבלנית והחברה, הורשעו ב-128 עבירות של ניכוי מס תשומות בלי שיש לגביו מסמך, במטרה להתחמק מתשלום מס ובעבירה של הכנת פנקסי חשבונות כוזבים או רשומות כוזבות במטרה להתחמק מתשלום מס. לפי האישום הראשון, בין השנים 2006 – 2009 בעל החברה רשם חשבוניות פיקטיביות בספרי הנהלת החשבונות של החברה וניכו שלא כדין סכומי מס המגולמים בהן בדיווחיה התקופתיים של החברה למס ערך מוסף, כאשר החשבוניות הפיקטיביות היו בסכום כולל של כ-3.73 מיליון שקלים המס שנוכה בגינן הוא בסכום של כחצי מיליון שקלים.
באישום השני, הורשעה מנהלת החשבונות ב- 35 עבירות של מסירה ידיעה לא נכונה או לא מדויקת בלא הסבר סביר, כאשר מסרה 35 דו"חות תקופתיים לתקופות הכוללים ידיעות לא נכונות ולא מדויקות, כך שכללה בדו"חות החברה 128 חשבוניות הפיקטיביות.

על פי הסדר טיעון, התביעה הגבילה עצמה בעניינו של בעל החברה לעתירה מקסימלית של מאסר לתקופה של 6 חודשים, לצד מאסר על תנאי, קנס והתחייבות, ואילו בעניינה של מנהלת החשבונות, עתרו הצדדים במשותף להטלת עונש של מאסר על תנאי לצד קנס והתחייבות. "הנאשמים הודו במיוחס להם וחסכו בזמן שיפוטי; הנאשמים הסירו את המחדל במלואו, חלף אמנם זמן מאז ביצוע העבירות, אולם זאת בשל התנהלות הנאשמים טרם הגשת כתב האישום ואחריו", אמר נציג התביעה והוסיף: "לחובת הנאשם 1 הרשעה בעבירה של סיוע למרמה והפרת אמונים ומסירה ידיעה לא נכונה והנאשמים לא ביצעו את העבירות מתוך מצוקה כלכלית. הנאשמים חיו חיי רווחה ומחזור הרווחים של החברה בשלוש השנים לפני הקפאת הליכים עמד על 35 מיליון שקלים.

הסניגורית של בעל החברה טענה כי המחדל הוסר במלואו ושולם כפל מס והנאשם הקים את החברה עם אשתו בשנות ה-90 ועבד בה כל חייו. אולם, הנאשמים נותרו חסרי כל, והדירה בבעלותו נמכרה. הנאשמים מתגוררים היום בדירה שכורה ומשתכרים מקצבת ביטוח לאומי ופנסיה. הסניגורית עוד הוסיפה כי יש לקחת בחשבון את טענת הנאשמים בדבר אכיפה בררנית, וזאת משום שהנאשמים לא ידעו בזמן אמת על אודות ביצוע העבירות ואף רומו על ידי המעורבים הנוספים, שלא הוגש כתב אישום נגדם.

השופטת אפרת פינק קבעה לבסוף כי בעל החברה יבצע חצי שנת עבודות שירות, ישלם עשרת אלפים שקלים קנס, מנהלת החשבונות נידונה לחצי שנת מאסר על תנאי ועשרת אלפים שקלים קנס והחברה תשלם מאה שקלים קנס. "התביעה לא הניחה את התשתית הנדרשת שלפיה יש סיכוי של ממש כי הטלת עונש מסוים תביא להרתעת הנאשם או להרתעתם של הרבים, ומכאן שלא התקיימו התנאים הנדרשים להתחשב בהרתעה", כתבה השופטת פינק בהחלטתה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות