זינוק חד בנסיון של אזרחי גיאורגיה להיכנס לישראל למטרות עבודה

נתפסו במעבר הגבול בנמל התעופה בן גוריון 531 נוסעים גיאורגים שניסו להכנס לישראל בדרך לא חוקית. 365 מהם נתפסו במהלך שנת 2019
מעיין לביא |

מבדיקת הנתונים שפירסמה הבוקר רשות האוכלוסין וההגירה, עולה כי בשנת 2017 נתפסו 37 גיאורגים שניסו להכנס לישראל בדרך לא חוקית. בשנת 2018 נתפסו 129 נוסעים כאלה ואילו בשנה החולפת המספר עלה ל-365.

על פי רשות ההגירה והאוכלוסין הנוסעים אותרו הן בשער ה״גייטפס״ בזכות עירנות הבקרים, חלקם אותרו באולם הכניסות ואילו אחרים נתפסו בשטח האווירי, עוד בטרם הגיעו לעמדת הביקורת.

אמש נעצר נוסע נוסף שהתחזה ליהודי דתי ואותר בטרם כניסתו לישראל.
סוגיה האזרחים הגאורגים המנסים לגנוב את הגבול לישראל עלתה בשנים האחרונות למודעות וברשות האוכלוסין וההגירה תדרכו את בקרי הגבול להגביר עירנות-מה שלדברי בכירי הרשות אכן נשא תוצאות.

במקביל, החלה הצבת עמדות משוכללות וננקטו צעדים לצמצום תופעות דומות בעתיד.
ההערכה ברשות ההגירה היא שככל שיתגבר הפיקוח כך עשוייה התופעה להצטמצם.

הנסיון של הגאורגים להגיע לישראל הוא בשל ההערכה של רבים בגאורגיה כי יכולת ההשתכרות שלהם בישראל תהייה גדולה יותר מאשר בגאורגיה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות