נסיעת האימה של הילדה בת ה-15

כשהיא הנוסעת היחידה באוטובוס, בשעות הערב, פנה נהג האוטובוס לעבר כפר פלסטיני עוין וגרם לה לטראומה • הילדה, תושבת אחת ההתנחלויות במטה בנימין תבעה את חברת 'אגד תעבורה', שטענה מצדה כי "מדובר בניצול ציני של הסיטואציה, אם הנהג היה יהודי התביעה לא הייתה מוגשת"
נופר מנצור |
מסרבת לנסוע ב'אגד' מאז המקרה. אילוסטרציה shutterstock
מסרבת לנסוע ב'אגד' מאז המקרה. אילוסטרציה shutterstock

נערה בת 17 מההתנחלות 'דולב' שבמטה בנימין, תבעה את חברת 'אגד תעבורה' בגין נסיעה בקו אוטובוס שמסלול נסיעתו מתחנת הרכבת במודיעין ועד ליישוב בו היא מתגוררת.
האירוע שלגביו אין חולק, היה בשנת 2016 כאשר הילדה הייתה בת 15. נהג האוטובוס סטה ממסלול הנסיעה הרגיל לכפרים פלסטיניים שאליהם נאסרת הכניסה על ידי הצבא, וזאת על אף שלטי אזהרה אדומים בשני צדי הכביש בשלוש שפות.
הנערה הגישה את התביעה באמצעות אביה לבית המשפט לתביעות קטנות ברמלה, בפני השופט ישראל פת. האב והבת טענו כי מדובר בכניסה לשטח עוין והכניסה אליו נאסרה בעקבות רצח חיילים באינתיפאדה השנייה, כאשר לא רחוק משם אירע לפני כשנתיים רצח נוסף של יהודי על ידי מחבלים ואירועי פח"ע נוספים.
לטענתם הנהג פנה לכביש העולה לכפרים העוינים עין עריק ודיר איביזה. ממעשיו של הנהג, כך על פי כתב התביעה, עולה חשד חמור לנסיון פח"ע הכולל חטיפה ואף אונס. יש לציין כי בשלב זה הילדה הייתה הנוסעת היחידה באוטובוס, והיא החלה לבכות ולצעוק "תחזור, תחזור". הנהג נבהל ככל הנראה מהצעקות, עצר את האוטובוס, ולאחר מכן החל בנסיעה "מסכנת חיים" לאחור, והמשיך בכיוון הנסיעה ליישוב דולב.
https://www.instagram.com/p/BkkQehunMzp/?taken-by=egged_il
האב והבת מתארים חוויה טראומתית, שממנה היא התאוששה רק זמן רב לאחר מכן. "טראומה כבדה וקשה מאד, ואנחנו גרים באזור מסוכן מבחינת נסיעה בטרמפים, ולכן החלופה הבטוחה ביותר זה נסיעה בתחבורה ציבורית. לאור המקרה שקרה לה הילדה מסרבת לנסוע באגד, היא לא נוסעת באגד לבד, עולה רק עם עוד קבוצה של חברות. היא תעמוד אפילו בצמתים מסוכנים ולא תעלה בתחבורה ציבורית".
נציג 'אגד תעבורה', מנהל סניף יו"ש בחברה, טען לניצול ציני של הסיטואציה, כאשר למעשה הנזק לילדה לא הוכח. לטענתו מדובר בטעות בתום לב, ולו היה מדובר בנהג יהודי לא הייתה מוגשת תביעה כלל. לדבריו מדובר בנהג בן 52, אב לילדים, שעובד בחברה מזה 3 שנים.  עוד הוסיף כי משרד התחבורה הטיל החברה קנס של 1,000 שקלים בגין האירוע.
השופט ציין כי שני הצדדים, "לא הקלו עלי במלאכת ההכרעה המשפטית בתיק דנן, באשר לא הביאו בפני לעדות את העדים הרלוונטיים. התובעים מצדם לא הביאו עמם את הילדה התובעת, על מנת שתוכל לספר על האירוע. הנתבעת מצדה לא הביאה את האדם היחיד שיכול היה לשפוך אור על נסיבות האירוע".
נציג החברה הסביר את ההימנעות מהבאת הנהג, בכך שניסו למנוע הטחת אמירות גזעניות כלפיו. על כך אמר השופט כי, "טענות קשות ככל שיהיו כלפי עד, אין בהן למנוע עדותו של עד". גם לגבי העדרה של הילדה ציין השופט כי, "בהעדרה של העדה תיפגם האפשרות של התובעים להרים את נטל הראייה בדבר הנזק שנגרם לתובעת".
לגופו של עניין קבע השופט כי, "סיטואציה שבה מוצאת עצמה ילדה בת 15 לבדה בשעות הדמדומים עם נהג שאינו מבני עמה בדרך לכפר פלסטיני עוין, מביאה למצב שבה עלולה הילדה לחוש כי אלו הם רגעיה האחרונים. איש לא היה מעוניין למצוא את עצמו וודאי שלא את מי מילדיו בסיטואציה מעין זאת".
לאור קביעה זו, פסק כי על החברה לשלם לילדה באמצעות הוריה סכום של 5,000 שקלים, בתוספת 800 ₪ הוצאות משפט.
לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות