הוריו של ארי נשר ז"ל הטיחו דברים קשים ביצחק אספה שהורשע בהפקרת בנם

בפרקליטות דורשים עונש כבד על יצחק אספה, בין חמש לשש שנות מאסר, לכדורגלן אשר הורשע בבית משפט המחוזי בתל אביב בהפקרתו של ארי נשר ז"ל ובשיבוש הליכי חקירה
מעיין לביא |

יצחק אספה פגע בנשר וחברו שרכבו על אופניים בערב חג הסוכות בשדרות רוקח בתל אביב. גזר הדין ינתן בסוף החודש.

בתחילת דיון הטיעונים לעונש, הוריו של נשר ז"ל איריס ואבי הקריאו הצהרה לבית המשפט תוך שהם מסתכלים על יצחק אספה ובני משפחתו שישבו באולם . "ארי היה כל מה שאמא יכולה לבקש והרבה יותר בילד קסום אחד, ילד עם נשמה כל כך גדולה ולב כל כך רחב שכל מי שהכיר אותו אהב אותו, בטח גם אתה היית אוהב אותו אם הייתם מכירים. אני רוצה לספר לך על הלילה של התאונה, לספר לך מה קרה מרגע התאונה, אתה לא יודע כי ברחת משם, נסעת והשארת את הילד שלנו וחבר שלו זרוקים ומדממים על הכביש", אמרה איריס נשר והוסיפה: " באותו לילה, אחרי התאונה האיומה, אתה יכולת לצאת מהרכב, לרוץ לפצועים, להתקשר לאמבולנס, להחזיק לארי את היד הגדולה והחמה שלו ועד שיגיע האמבולנס להביט לו בעיניים ואולי אפילו לבקש ממנו סליחה".

בהמשך איריס נשר סיפרה על ארי ז"ל ועל כך שהתנדב במד"א ותמיד רק חיפש לעזור בסוף דבריה היא פנתה אליו ואמרה לו: "פירקת את הילד שלנו עם המכונית שלך. למדנו מהעדויות שאחרי התאונה המחרידה במקום להושיט עזרה, המשכת למסיבה נוספת, ומחוץ למסיבה כשנגשו אליך שוטרים ושאלו מה קרה למכונית התחילו השקרים. אותם אתה ממשיך עד עכשיו", אמרה איריס נשר והוסיפה: "יום אחד יצחק, גם לך יהיה ילד, ואולי רק אז כשתביט לילד שלך בעיניים תבין מה לקחת מאיתנו, ואני מאמינה שאם תיענש עכשיו במלוא החומרה תוכל להביט בעיניים של הילד שלך עם מצפון שקט יותר מאשר אם תדע ששיקרת לכולנו והצלחת לסדר את המערכת ולהתחמק מעונש".

הבמאי, אבי נשר שדיבר אחרי איריס סיפר על לבטיו האם לדבר ולבסוף אמר כי אספה החליט החלטה שעלתה בחייו של בנו ארי ז"ל. "בן אדם יושב במכונית. וחושב. הוא רואה במראה אנשים מתאספים מאחור. הוא מבין שקרה משהו נורא. שהוא גרם לו. ואז מגיע מר אספה להחלטה מזעזעת ומרעישה: הוא מחליט להתעלם לגמרי מהערך המקודש של חיי אדם, הוא מתעלם לגמרי מהערך החברתי הבסיסי והתשתיתי ביותר שמקדש את עקרון הערבות ההדדית שמאפשר לנו כבני אדם לחיות יחד. והוא פשוט מחליט להסתלק מהמקום. הוא משחרר ברקס, לוחץ על הגז, נוסע…", אמר אבי נשר והוסיף: "אבל, פתאום, אולי תפנית בעלילה. אולי מר אספה בכל זאת יעשה את המעשה האנושי. כפי שמתאר השופט בהכרעת הדין: אספה ״ממשיך בנסיעה איטית, נעצר שוב״ למה נעצר? הוא לא שלם עם משהו. המצפון, המצפון כנראה מייסר. לצאת? או לא לצאת? אם לא יצא, יתכן והוא דן את הפצועים למוות…אז מה עדיף? להציל חיי אדם? ילדים שאתה עצמך פגעת בהם? או נוחות אישית? הוא חושב מהר: איזו בחירה קשה ואולי… אולי בכלל אפשר להעמיד פנים שכל העניין הזה בכלל לא קרה… זה רעיון… אולי בכלל אפשר לצאת מזה נקיים לגמרי…. הרי ראיות אפשר לשבש, למשטרה אפשר לשקר, ולשקר ולשקר ולשקר… בעולמנו אנו, במאה העשרים ואחת, יש לא מעט אנשים שמוכנים לקנות שקר מטעמים שונים… ומצפון…טוב, מצפון זהו קונספט מיושן ומיותר שכנראה חלף זמנו".

התובעת עו״ד נוימן וסרמן, ביקשה מבית המשפט לדחות את המלצת שירות המבחן שהמליצו לעבודות שירות ולמקם את העונש בשליש העליון של מתחם העונש ההולם שהוא 3-6 שנים, זאת אומרת בין 5-6 שנים, שלילת רשיון ופיצוי לקטין שנפגע וכן למשפחתו של ארי נשר ז"ל. מנגד פרקליטו של אספה, עו"ד ליאור שטצלר טען כי מתחם העונש ההולם הוא בין עבודות שירות לבין 20 חודשי מאסר כאשר יש להעמיד את העונש, על הרף על המתחם התחתון שהוא בין 8-9 חודשי עבודות שירות. ״הוא לא תיכנן תוכנית עבריינית וזאת עבירה שמאפיינת אנשים נורמטיביים. עם כל האמפתיה לכאב , הוא לא גרם נזק ממשי לקורבנות – המצב של הנפגעים לא הוחמר בשל העבירה. לכאב משפחת המנוח אי אפשר להביא מזור, אם הוא היה נשאר במקום התאונה, התוצאה לא הייתה משתנה. התאונה היתה בלתי נמנעת״, אמר עו"ד שטצלר והוסיף: "שליחה של אספה לכלא, לא תשרת את האינטרס הציבורי היא רק תגדיל את מעגלי הסבל ותפגע במשפחתו".

עידן בן אבו, שדאג לקליטתו של אספה במועדון ספורט אשדוד, היה הסקאוטינג שגילה אותו בגיל 13. ״בגלל הרקע שלו הענקתי לו טיפול יותר אישי הוא הפך לבן בית אצלי. הוא איש שעוזר לזולת עוזר לחלש", אמר בן אבו והוסיף: "הפסיקה של השופט לא תחזיר את הבן האהוב שלכם אבל יש פה עוד משפחה שאפשר להציל אותה, זה לא יצחק שאני מכיר, מאז המקרה משהו כבה אצלו שמחת החיים שהייתה לו עברה״

את הדיון חתם אספה שמירר בבכי וביקש את רחמי בית המשפט. "אני רוצה לפנות המשפחה מאד מצטער מעומק לבי. מאד כואב לי, אני לא יכול אפילו לדמיין את מה שאתם עוברים. אני עברתי חיים לא פשוטים בתור ילד וגם עכשיו. אני רוצה לעזור למשפחה שלי לצאת מהילדות הקשה. בחיים לא ראיתי את עצמי עומד בבית משפט, עומד ומדבר. אני עברתי ואני עובר ואני עוד יעבור תקופה קשה ואני מבקש מבית משפט רחמים ושלא יכניס אותי לכלא", סיכם אספה.

 

עו"ד ישראל וינברג

 

עו"ד ישראל וינברג המייצג את משפחת נשר בתביעה האזרחית מסר "כבא כוחם של איריס ואבי נשר, הוריו של ארי נשר ז"ל שחייו נקטפו במחי יד כתוצאה מהדריסה האכזרית של יצחק אספה לפי שנה, כמי שמייצג את ההורים בתביעת הפיצויים האזרחית בבית המשפט המחוזי בתל אביב: תביעה שהוגשה נגד איילון חברה לביטוח- חברת הביטוח שביטחה את  הרכב בו נהג הנהג הפוגע, יצחק אספה , ונגד קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים וגם נגד אספה עצמו, שהנו נתבע שלא יהיה עליו לשלם את הפיצויים שיפסקו בתביעה האזרחית, ברצוני להתייחס לטיעונים בבית המשפט היום, במשפט הפלילי נגד הנהג – יצחק אספה:" עוד הוסיף עו"ד וינברג ואמר "הלב כואב והעיניים דומעות למשמע דבריהם העצובים והקשים של הורי ארי נשר ז"ל, היום בבית המשפט.התקוממתי לשמוע את דבריו של עורך הדין שמייצג את הנהג, את אספה.יצחק אספה הפקיר על הכביש מדמם למוות את ארי נשר ז"ל!, אספה הרגיש שהוא פוגע במשהו , שכן היה זעזוע והפגיעה הייתה עוצמתית, הוא חזר למקום התאונה, אבל שוב נמלט.אספה שיקר במצח נחושה לכל אורך הדרך, הוא מעולם לא הודה בכך שהפקיר למוות על הכביש את ארי שבו פגע.אספה מעולם לא התנצל בפני הוריו של ארי נשר, הוא מעולם לא ביקש סליחה והוא המשיך וממשיך לשחק כדורגל בקבוצת ספורט, כאילו מאומה לא קרה יש להתקומם ולהביע סלידה ושאת נפש מהתנהגותו הנבזית והשפלה של האדון אספה.דמעותיו היום בבית המשפט הן דמעות  תנין. לא מדובר בחרטה אמיתית כלל וכלל.יש לדחות מכל וכל את טענות עורך דינו של האדון אספה." לסיכום אמר עורך הדין ישראל וינברג "דינו של מר אספה הוא לרצות עונש מאסר , על מנת שיראו ויראו, על מנת שילמדו שחיי אדם אינם הפקר, על מנת שילמדו שיש לשלם על התנהגות נבזית כזו, על מנת שלא יקרו עוד מקרים כאלה של הפקרה.אני נדהם מהתנהגות קבוצת הספורט של א.ס. אשדוד, שרק נותנת "מחסה " לעבריין, במקום לשמש דוגמה  חינוכית לבני הנוער ולמנוע ממנו להמשיך ולשחק."

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות