ביקורת מבג"ץ תבלום מינוי שרים שתוכנן ליום א

מינוי של ארבעת השרים החדשים – ביטן, חוטובלי, שאשא-ביטון, וכהן – נדחה. ביום ראשון הייתה אמורה להתקיים ההצבעה, אך המהלך מעוכב עד להודעה חדשה. בג"ץ נזף: לא ניתן להרחיב את הממשלה עד בלי די
יעל חן |
בנימין נתניהו

מסתמן שהדיון בממשלה ביום ראשון הקרוב שבו היו אמורים לאשר צירוף שרים לממשלה יידחה עד להודעה חדשה. הדחייה נובעת מביקורת בג"ץ נגד מינוי שרים סדרתי בתקופת ממשלת מעבר, בעתירה שהוגשה נגד מינוי נפתלי בנט לשר הביטחון.

בעקבות עתירה שהגישה עמותת שומרי הסף לבג"ץ קבעה היום נשיאת בית המשפט העליון הלכה אשר אוסרת מינוי שרים בממשלת מעבר במקום שר שלא נבצר ממנו לכהן בממשלה, שלא בשל מניעות על פי דין או שנפטר. בעקבות פסק הדין בעתירה של העמותה , ראש הממשלה החליט שלא למנות את השרים שהיו צפויים להתמנות בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון.

ביום ראשון הקרוב אמורה הייתה הממשלה לאשר את מינוים של ציפי חוטובלי לשרת התפוצות, דוד ביטן לשר החקלאות, יפעת שאשא-ביטון לשרת הרווחה ויצחק כהן לשר הבינוי.

לפי החלטתו של נתניהו מהערב, מינוים אלה יוקפאו וראש הממשלה ימשיך להחזיק כממלא מקום בשלושה מהתיקים, שכן חברת הכנסת שאשא-ביטון מחזיקה כבר בתיק הבינוי. זאת, על אף שנתניהו התחייב להיפטר מהתיקים בהם הוא מחזיק בשל הלכת דרעי-פנחסי האוסרת על שר שנגדו הוגש כתב אישום להמשיך לכהן בתפקידו.

בעתירה יצגו את העמותה עו"ד ואדריכל ליאור דץ ממשרד א. שילה ועו"ד יוסי אור הכהן . מיד לאחר החלטה התקדמית שיגר עו"ד יוסי הכהן מכתב למזכיר הממשלה וליועץהמשפטי:

ראש הממשלה, ממשלת ישראל והיועמ״ש שלום רב,בפסק הדין שניתן היום בבג״ץ 7510/19, נקבע ששרים, ובכלל זה גם ראש הממשלה, אינם יכולים להתפטר מתפקידם ולהישאר בממשלה אלא אם נבצר מהם על פי דין להוסיף ולכהן בתפקידם.

בשל העובדה שעתידים להתמנות שרים חדשים בממשלת המעבר בישיבת הממשלה הצפויה ביום ראשון, חייב היועץ המשפטי לממשלה, בטרם התפטרות ראש הממשלה ושרים אחרים, ומינוי שרים אחרים במקומם, לקבוע באופן מפורש כי חלה מניעות מן הדין של השרים המתפטרים, לרבות ראש הממשלה, מלהמשיך ולהחזיק בתיקיהם, אחרת לא תוכל הממשלה למנות שרים אחרים במקום השרים המתפטרים.
אנא הודיעוני על ביצוע הנדרש בהתאם."ככל הנראה בשל מכתב זה החליט ראש הממשלה לדחות את המינויים .

עו"ד ליאור דץ

העמותה תמשיך לפעול בכדי לשמור על שלטון החוק כפי שעשתה זאת בשנים האחרונות .העמותה מודה לעו"ד ליאור דץ ממשרד א. שילה ושות' ועו"ד יוסי אור הכהן על פעולתם בהתנדבות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות