משטרת מרחב שרון ביצעו אתמול מבצע אכיפה ממוקד נגד מחזיקי חוות סוסים שחלקם חשודים בפלישה לאדמות מדינה.

המבצע נערך עם עיריית רעננה שמנסה להתמודד עם תופעות החוות הבלתי חוקיות בשטחים פתוחים בעיר. ובמקביל השתתפו במבצע נציגי רשויות אכיפה נוספים
רונן לוי |

ברעננה ובאזור השרון פועלים בשנים האחרונות כמה חוות סוסים וחוות לגידול בעלי חיים מבלי שקיבלו היתרים. בחלק מהמקרים החוות הוקמו על קרקע של המדינה לאחר שבעלי החוות פלשו לשטח. על פי גורם במשטרת מרחב השרון בחלק מהמקרים מחזיקי החוות הם גורמים עבריינים המוכרים למשטרה.

אתמול במהלך פעילות מבצעית ממוקדת נגד חוות סוסים בצפון העיר הפועלת בניגוד לחוק , הגיעו שוטרים רבים ובהם כלבנים ושוטרי רישוי עסקים וכן נציגי רשויות נוספות בהם נציגי עיריית רעננה, היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, פרקליטות אזרחית במחוז מרכז, רשות המיסים, משרד החקלאות, רשות מקרקעי ישראל, חברת החשמל, מנהל הדלק והגז, נציגי היחידה לתכנון ובנייה, משטרה ירוקה, ביטוח לאומי, אגף הפיקוח והבטיחות למשרד האנרגיה וחוליית תשתיות. אל החווה המופעלת במקום, אותה מחזיק חשוד מזה מספר שנים החשוד תוך כדי שהוא על פי החשד משתלט על קרקע השייכת למנהל מקרקעי ישראל. בחווה של החשוד, בשנות ה-60 לחייו, אותרו על פי חשד המשטרה ויחידות האכיפה גניבות חשמל ומים מתאגיד המים של רעננה, השוטרים ואנשי האכיפה תיעדו את הפלישה לאדמת מדינה וכן את החיבורים הלא חוקיים למערכת החשמל והימים ובמהלך הפעילות ניתנו דו"חות של המשטרה הירוקה בסך ארבעת אלפים שח בשל זיהום הקרקע וניתנו דו"חות נוספים בהיקף של 1500 שקלים על ידי יחידת השיטור העירוני בשל השלכת פסולת. באותה חווה נתפסו גם על ידי הויטרינרית סוסים ארצית של משרד החקלאות, גם סוסים וכלבים אשר הוחזקו בתנאי תברואה ירודים והם נלקחו מהמקום בשל עבירה על חוק צער בעלי חיים. בתום הפעילות, החשוד עוכב לחקירה בתחנת המשטרה ובתום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית למשך 5 ימים.

בחווה נוספת התגלה כי מחזיק החווה חשוד בהשתלטות על קרקע פרטית. מחלקת הפיקוח על הבנייה מטעם משרד האוצר ועיריית רעננה פתחו בחקירה ובכוונת הרשות להוציא צו הריסה מידיי לחווה. מהמקום נתפסו סוסים על ידי נציגי משרד החקלאות בשל עבירות על חוק צער בעלי חיים. בתום הפעילות, החשוד, בן 48 זומן לחקירה בתחנת המשטרה.

עם הגעת הכוחות המבצעיים לחווה שלישית נוספת, גילו כי היא מחולקת ל-2 מתחמים. במתחם הראשון התגלה כי מחזיק המקום, בן 48 תושב השומרון, מחזיק במקום עסק לגז ללא רישיון כדין. נציגי משרד האנרגיה מצאו במקום גם כ-240 בלוני גז וכן משאית אשר שימשה להובלת הבלונים בניגוד לחוק. החשוד זומן לחקירה בתחנת המשטרה בשל ניהול עסק ללא רישיון. במתחם השני באותה חווה התברר כי מחזיק החווה השתלט על פי החשד בניגוד לחוק על שטח העירייה. בכוונת עיריית רעננה להוציא למקום צו הריסה מיידי. בחווה אותרו גם בעלי חיים אשר הוחזקו בניגוד לחוק צער בעלי חיים. מחזיק המקום זומן ליחידת הפיצו"ח למשרד החקלאות להמשך חקירה וקיבל דו"ח בסכום של 14,000 שח , באותה חווה ניתן גם דו"ח על ידי יחידת השיטור העירוני בשל השלכת פסולת במקום. עוד נתפסו על ידי הווטרינר העירוני כלבים ונלקחו מהמקום בשל אחזקה לא חוקית של כלבים מסוכנים.

״משטרת ישראל תמשיך באכיפה ממוקדת ונחושה נגד חשודים אשר השתלטו על קרקעות לא להם ומבצעים בתוך מתחמי החוות אותם הם מחזיקים בניגוד לחוק, עבירות נגד בעלי חיים ועבירות מסכנות חיים וללא רישיון כדין.״ אמרה רפק יפעת זיו ממרחב השרון במשטרה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות