אשה תבעה את הצלם לאחר שגילתה שהיא והגרוש מככבים בפרסומת לצלם חתונות

תושבת המרכז הגישה תביעת נזיקין בסך 80 אלף שקלים, נגד צלם החתונות שלה, לאחר שגילתה שהיא ובעלה לשעבר מככבים בפרסום של צלם החתונות בפייסבוק ואף בחנות שלו
רונן לוי |

האם תמונה שצולמה בחתונה היא קניינם הפרטי של המצולמים?

על פי התביעה שהוגשה בבית משפט השלום בכפר סבא, לפני מספר שנים צעירה מאזור המרכז התחתנה בשנית. כשנה לאחר החתונה, כאשר שוטטה בפייסבוק, היא הבחינה בפרסום של צלם בקניון באזור השפלה, כשהיא זאת שמככבת עם בעלה לשעבר בתמונת החתונה שלהם. בתחילה היא פנתה לקניון וביקשה מהם להסיר את התמונה ובהמשך אף פנתה לצלם עצמו, והוא לא נענה לדרישתה והיא נאלצה בלית ברירה לפנות לעו׳׳ד.

רק לאחר שמכתב מעורך דין נאות בעל חנות הצילום להסיר את התמונה וכמו כן, במכתב התשובה, הודו במעשים, ואף הציעו פיצוי לפצות את הצעירה. לטענתה הפיצוי שהציעו היה נמוך, "לעג לרש", כדברי הצעירה. "הפרסום של תמונתה זו עם הגרוש שלה, נעשה ללא קבלת הסכמתה לכך, השפיל, ביזה והעליב אותה, ופגע בה, בכבודה וברגשותיה, במיוחד שהיתה כבר גרושה ונשואה לאחר, מה גם שנעשה ללא הסכמתה. הדבר פגע בכבודה, בפרטיותה, והסב לה הרבה כאב וסבל ועוגמת נפש, שכן וכאמור היא התגרשה מזה שנים מבעלה, המופיע בתמונה שפורסמה, והיא נישאה בשנית" נכתב בתביעה שהוגשה והיא הוסיפה כי הפרסום היה פרסום פוגעני ואסור על פי כל דין, אשר פגע בפרטיותה של אוקסנה ובכבוד שלה והסב לה ולבעלה הנוכחי, ולבני משפחתם הרבה צער, עוגמת נפש וכאב וסבל.

הצעירה גם טענה בתביעה כי: "בין היתר, הדבר מהווה שימוש אסור בתמונה שלה, המהווה נכס וקניינה הפרטי והנתבעים לא היו רשאים לעשות בה שימוש ללא הסכמתה שמועלם! לא ניתנה למי מהם. השימוש שעשו הנתבעים בתמונה נעשה על ידם מתוך בצע כסף והתעשרות על גבה, ללא טיפת רגישות, תוך פגיעה בפרטיותה, תוך גזל קניינה, פגיעה בשמה הטוב, שימוש שלא כדין בקניינה, ועשיית עושר ולא במשפט, מה גם שפרסום תמונתה מהווה בין היתר, עבירה על חוק זכויות יוצרים".

כעת תובעת הצעירה פיצוי בסך שמונים אלף שקלים, כאשר מתוכם, חמישים אלף שקלים ללא הוכחת נזק וכן לפסוק לה פיצויי נוסף בגין עוגמת נפש וכאב וסבל בסך של 30,000 שקלים.

 

עו"ד סער גרשוני, צילום: אורי לבני

עו"ד סער גרשוני מומחה להגנת הפרטיות וזכויות יוצרים מסביר "החוק החריג בנושא של אירועים משפחתיים, את זכויות היוצרים כך שהן בראש ובראשונה שייכות דווקא לבני המשפחה ולא לצלם, כפי שלרוב מקובל במקרים של צילום, אלא אם הוסכם אחרת, ואם לא הוסכם אחרת לצלם ולכל מי מטעמו אסור היה לעשות שימוש בתמונות, אשר לטענת הפגיעה בפרטיות, על פניו צודקים התובעים, מאחר ואסור היה לעשות שימוש בכל דמות או תמונה של אדם ללא אישורו לצורך מסחרי ולכן נראה כי התביעה מוצדקת"


עו"ד סער גרשוני
עוסק בליטגציה, לשון הרע, סימנים מסחריים , קניין רוחני ופטנטים, רישום פטנטים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות