טרם ערכתם צוואה? הנה מידע שיסייע לכם.

החוק מכיר בזכות של אדם לבחור מרצונו החופשי מי יקבל רכושו לאחר פטירתו. אך על מנת לעשות זאת, יש לערוך צוואה מפורטת שמתייחסת לכל רכושו ורצונותיו של המצווה
%d7%9e%d7%a9%d7%a8%d7%93-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a9%d7%97%d7%a8-%d7%9b%d7%94%d7%9f-%d7%95%d7%a9%d7%95%d7%aa |
בית משפט לענייני משפחה פתח תקווה -"ניגוד עניינים זועק לשמיים". אילוסטרציה shutterstock
בית משפט לענייני משפחה פתח תקווה -"ניגוד עניינים זועק לשמיים". אילוסטרציה shutterstock

החוק מאפשר לכל אדם לערוך צוואה באופן עצמאי, עם זאת, רצוי לערוך צוואה בסיוע של עורך דין העוסק בתחום, וזאת בכדי לוודא כי הצוואה מנוסחת הנכון המשקפת אודות כוונותיו של המצווה ושאינה משתמעת לשני פנים וכן עומדת בדרישות החוק.

אם החלטת לערוך צוואה באופן עצמאי, ללא סיוע של עורך דין, קיימים סיכויים גדולים יותר לסכסוך יורשים אשר יכול לפגוע באחדות המשפחה.

צו קיום צוואה

לאחר פטירתו של המצווה, מגיע שלב חלוקת הירושה אשר דורשת צו קיום צוואה.

חשוב לדעת, כי ליורשים קיימת האפשרות להגיש את הבקשה לקבלת הצו באופן עצמאי ללא סיוע של עורך דין, או לבחור באפשרות השנייה ולהסתייע בעורך דין. בעת הליך הגשת הבקשה חשוב להקפיד לוודא שהבקשה מלאה, ובשים לב לפרטים הדרושים. כמו כן, יש להגיש את הבקשה לרשם לענייני ירושה, אשר יפרסם את הגשת הבקשה בעיתון, וזאת במטרה ליידע את הציבור אודות הגשת הבקשה למתן צו קיום צוואה ולאפשר הגשת התנגדויות.

סוגי צוואות

  1. צוואה בעל פה: במצב שהמצווה על ערש דווי, החוק מאפשר לו לומר צוואתו בעל פה בפני שני עדים, אשר יעלו על הכתב את הדברים, יציינו תאריך ויסבירו מדוע נערכה הצוואה כך. תוקפה המשפטי של צוואה זו מותנה בתנאי שהעדים יפקידו את הצוואה בידי הרשם לענייני ירושה, בסמוך ככל שניתן, למועד פטירתו של המצווה.

  2. צוואה בכתב יד: המוריש מנסח צוואה בכתב ידו, תוך פירוט אופן חלוקת הרכוש לפי רצונו. על הצוואה צריך להיות תאריך עריכתה וחותמת המצווה. אלו התנאים לתוקפה המשפטי.

  3. צוואה בפני עדים: צוואה זו הינה הסוג השכיח ביותר, כאשר המצווה מצהיר בפני שני עדים, כי זוהי צוואתו והעדים מאשרים את הצהרת המצווה בחתימתם.

  4. צוואה בפני רשות: צוואה זו הינה כאשר המצווה מביע את צוואתו בפני בעל תפקיד מסוים אשר הוגדר בחוק כ"רשות" כמו רשם, שופט ונוטריון. לאחר שהמצווה הביע את רצונו, הצוואה תוקרא לו בחזרה ולאחר אישורו כי זוהי צוואתו, יחתום עליה.0

שחר כהן משרד עורכי דין

משרד עורכי דין שחר כהן ושות'. עוסקים בתחום צוואות וירושות, דיני משפחה, חוזים, גישור משפחה וגירושים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות