'נוכל הטינדר' שמעון חיות נידון ל-15 חודשי מאסר

שמעון חיות שנודע בכינוייו 'נוכל הטינדר' נידון היום על ידי שופטת בית משפט השלום בתל אביב נעה תבור ל-15 חודשי מאסר, קנס כספי ופיצוי למתלוננים
אייל חן |

חיות הורשע בישראל, בין השאר על כך שבעת ששימש בייבי סיטר לילדים גנב המחאות וזייף אותן.

חיות הורשע בארבעה אישומים. הראשון שבהם כאשר בשנת 2012, גנב שלושה צ'קים, מבית בו עבד ומילא את אחד הצ'קים בסכום של רבע מיליון שקלים לפירעון ומיד קנה רכב פורשה. הצ'ק כובד ובמהלך בירור תקינות השיק התחזה חיות בשיחות טלפוניות, לאדם אשר שייך לו הצ'ק ואישר את תקינותו. בהמשך, הוא העביר את הבעלות ברכב על שם אחיו ולאחר מכן מכר את הרכב שקיבל במרמה בתמורה לסך 160,000 שקלים. שני צ'קים נוספים שזייף שימשו אותו ללימודי טיס.

באישום השני צויין כי חיות גנב שלושה צ'קים מבית אחר בו שימש בייבי סיטר וגם שם זייף אותן וקנה רכב בסכום של 75 אלף שקלים וכיסה חוב בסך 50 אלף שקל. על פי אישום נוסף, חיות שמר על ילד וכאשר שמע שמגישים נגדו תלונה במשטרה על גניבת הצ'קים עזב את הילד בגן או בחדר המדרגות של הבניין וזאת ללא השגחה ראויה. האישום רביעי ייחס לו קניית דרכון מזויף ויציאה עימו דרך גשר אלנבי.

התובעת בתיק ציינה כי האישומים נגדו שהוגשו ב-2012 וב-2014 הותלו עקב אי התייצבות והם חודשו ב-2017 לאחר שחיות גורש מפינלנד בתום תקופת מאסר שריצה שם. "במהלך ניהול ההליך עזב הנאשם ליוון, שם שהה כשנתיים. הוא לא מואשם שברח, אבל שעזב את הארץ והוסגר ארצה מיוון לאחר שנתיים באוקטובר האחרון", ציינה התובעת והוסיפה על נכונותו לשלם נתח משמעותי מסכום הגניבה.

חיות עצמו התנצל בדיון בו ניתן גזר דינו וטען כי לא ברח מהארץ בגלל התיק שהתנהל נגדו. "אני מצטער על הכל, אני מודה בתיק. אני מבקש להוסיף שזה שיצאתי מהארץ זה לא מאימת הדין או בגלל התיק הזה, אלא דברים אישיים גרמו לי לעשות זאת. אני מצר על כך. עכשיו אני משלם את חובי לחברה", אמר חיות.

כאמור חיות נידון ל-15 חודשי מעצר, קנס בסך 20,000 ופיצוי למתלוננים בסך 150,000 שקל. " העבירות בן הודה והורשע הנאשם בוצעו עובר לשנת 2012, אולם לא ניתן לזקוף את חלוף הזמן כנימוק להקל עם הנאשם בשים לב לכך, שההליך המקורי הוגש לפני שנים רבות ומאז הותלו ההליכים בשל אי התייצבותו של הנאשם ולאחר מכן בשל הקושי להביאו לדין. בסופו של יום, הושקעו מאמצים ועלויות כספיות לא מבוטלות בהליך של מעצר והסגרה מיוון", כתבה השופטת נעה תבור.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות