חוק חדלות פירעון

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי מהווה מהפכה ממשית במבנה היסודי והמבני של הליך חדלות הפירעון בכל הנוגע לבקשות חייב – יחיד ולתאגידים
עו"ד דור כהן, שותף במשרד עורכי דין שחר כהן ושות' |

בתאריך 15/9/2019 נכנס לפועל חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

חוק זה הינו מחליף של פקודת פשיטת הרגל שעסקה בתחום חדלות הפירעון תחת אחריותו של בית המשפט המחוזי.

מיום כניסת החוק החדש לחייהם של החייבים, נראה כי נעשה שדרוג למערכת חדלות פירעון. החוק הביא לשינויים בכמה היבטים, ערכאות בתי המשפט שונו במטרה להוריד מהעומס האדיר אשר היה מונח במשך שנים על בתי המשפט המחוזיים ברחבי הארץ, וכן שינה את סדרי הגשת הבקשות..

החוק במתכונתו החדשה, נשען על פקודת פשיטת הרגל ואולם מרבית השינויים הם על בסיס מתווה הרפורמה שהחלה החל משנת 2013 ואילך תוך שילוב הוראות חוק חדשות ופיזור סמכויות לבתי המשפט וללשכות ההוצאה לפועל בבואם לטפל בתיקי החייבים החדשים.

מטרות החוק בגדול, הינן שיקומו של החייב לאחר סיום פשיטת הרגל ושילובו מחדש לאחר שלמד והשכיל במסגרת ההליך את הכלים לניהול נכון של החיים במובן הכלכלי וכן להגדיל באחוזים גדולים את הסכומים שהחייב ישלם לנושיו..

ערכאת השיפוט
המחוקק שם לנגד עיניו מיד לאחר שיקומו של החייב, את הפחתת העומס שנוצר בשנים האחרונות כפי שהיה על בתי המשפט המחוזיים בישראל שנאלצו להתמודד עם עליה חדה בהגשת הבקשות מצד חייבים להליך של פשיטת רגל.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי עבור החייב – היחיד והתאגיד שינה את ערכאות השיפוט תוך הכנסת בית משפט השלום ולשכת ההוצאה לפועל לתחום של חדלות הפירעון..

לגבי חייב שהוא יחיד חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי קבע כי, הסמכות לדון בהליך של חדלות הפירעון ביחס לחוב מעל ל-150,000 ₪ מוקנית לבתי משפט השלום במחוז שיפוטו של החייב בהתאם למקום מגוריו ו/או בית העסק שלו.
ככל שחובותיו של החייב – היחיד נמוכים מ-150,000 ש”ח ההליך יתנהל בלשכת ההוצאה לפועל בפני רשם ההוצאה לפועל העוסק בתחום זה.

עו"ד דור כהן

עו"ד דור כהן מייסד ושותף במשרד עורכי דין שחר כהן ושות'. עוסק בתחום חדלות פירעון, אזרחי מסחרי, פשיטות רגל, הוצאה לפועל וגישור עסקי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות