"לפעמים אני מתעצל לרשום"

העלמות בעשרות אלפי שקלים התגלו במבצע מס הכנסה בנצרת והסביבה. פקיד שומה נצרת ערך בימים האחרונים מבצע ביקורות ניהול ספרים בענפי התעשייה, המסחר ומתן השירותים.
מעיין לביא |

המבצע התרכז בדיר חנא, שפרעם, אעבלין, טמרה, נצרת, כפר מנדא, כפר כנא, כפר  יפיע, כפר סאלמה, כפר  איכסאל, כפר  דבוריה, נוף הגליל ועוד. המבצע בוצע בין היתר במסגרת המדיניות של המשטרה ומס הכנסה וגורמי ממשל נוספים להגביר את המשילוט במגזר הערבי בישראל.

הביקורות התמקדו בין היתר בעסקים  בעלי מחזור עסקאות גבוה  במיוחד, בעסקים בהם נמצאו ליקויים בעבר, ובעסקים בהם קיימות חשדות לכאורה לאי רישום הכנסות כחוק. לקראת המבצע, ערכו עובדי מס הכנסה קניות ביקורת סמויות לאורך יומיים בימים שישי ושבת, וביום המבצע בדקו המבקרים באם קניות אלו נרשמו. מתוך 89 בתי עסק שנבדקו במבצע עלה כי ב-26 לא רשמו הכנסות כחוק.

בביקורת במשרד עורך דין בשפרעם, עלה על פי חשד חוקרי מס הכנסה כי במהלך בדיקת ספרי החשבונות, כי קיים אי רישום של הכנסות מפיקדונות בסכום כולל של 69,280 שקלים ואי רישום תשלומים בסך 2,300 שקלים כאשר נשאל על כך, הסביר עורך הדין לחוקרי מס הכנסה:"לא רשמתי משכחה". גם בחנות קוסמטיקה בעיר, עלה חשד כי בעל העסק אינו רושם הכנסות כחוק. הסברו לאנשי מס הכנסה היה מקורי :"לפעמים אני מתעצל לרשום". בחנות למכירת ציוד חשמלי בנצרת, נתקלו החוקרים בתירוץ דומה כאשר מצאו על פי החשד אי רישום של תשלומים בסכום כולל של  24,428 שקלים. כאשר שאלו אותו החוקרים על כך, הסביר בעל החנות: "לפעמים אני רושם , אבל לא מקפיד על רישומים".

בחנות לחומרי בנייה בנוף הגליל, נערכה ביקורת במהלכה נמצא על פי החשד אי רישום של חמישה תשלומים מלקוחות שונים בסכום כולל של 43,989 שח שלא נרשמו בספרי החברה. בתגובה לכך טען בעל העסק: "אולי פספסתי רישומים". בביקורת אחרת, במשרד עורכי דין באיכסאל, נמצאו על פי חשד חוקרי המס תשלומים ממספר לקוחות שונים על סך 19,500 שח שלא נרשמו בספרים. הסברו לכך: "הייתי זקוק לכסף".
״פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.״ אמרו ברשות המיסים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות