פשט רגל בשל חוב של 12 מיליון התגורר בדירת פאר והונה אנשים במיליונים

הוגש כתב אישום לבית המשפט, נגד אילן אברמוב, תושב העיר בן 52, לאחר שבזמן שהיה בהליך פשיטת רגל בשל חובות של מיליוני שקלים, הונה אנשים רבים וכן חי חיי פאר.
אייל חן |

כתב האישום מייחס לו קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, מתן צ'קים ללא כיסוי, עבירות מס והלבנת הון וכן עבירות על פי פקודת פשיטת הרגל בהיקף כספי של כ-7.5 מיליון שקלים לפחות.

בחודש אפריל 2017, הגיש אברמוב בקשה לפשיטת רגל זאת בשל חובות שעמדו כלפיו בסכום של 12 מיליון שקלים, כעבור כחודשיים ניתן נגדו צו כינוס, אולם אז עלה חשדם של הרשויות כי אברמוב מציג מצגי שווא לכונס הרשמי. מחקירה עלה כי בניגוד להצהרותיו הוא ניהל חברה בשיתוף עם אחרים תוך הסתרת חלקו בה, קיבל סכומים גבוהים מדי חודש, שכר דירת פאר בירושלים בסכום של 15 אלף שקלים בחודש. את הכספים הוא העביר באמצעות חשבון בנק של בת זוגו באותה עת ועשה שימוש בהמחאות שנמשכו מחשבונה של בת זוגו ושל אחרים וכן בכל אותה תקופה הוא עסק בהימורים בסכומים העולים על 3.5 מיליון שקלים.

בכתב האישום, שהוגש נגדו היום ציינה, עו"ד הדס עמיר מפרקליטות מחוז ירושלים, כי במשך שלוש שנים, החל משנת 2015 ועד לאוגוסט 2018 הצליח ליצור אברמוב, אשר הציג עצמו לעתים בשם "לוני אברהם", קשר חברות עם מספר אנשים על בסיס אמון תוך שהוא מציג את עצמו כיוזם ומנהל פרויקטים ועסקאות שונות הקשורים בחלקם לחנות "טבע נט", הנמצאת לכאורה בבעלותו. באמצעות הכריזמה שלו הוא שכנע את אותם חברים להשקיע באמצעותו את כספם באותם עסקאות ופרויקטים שלו באופן שיניב להם תשואות גבוהות כביכול.

כדי לשכנע אותם, אברמוב טען בפניהם, שבעבר השקיעו דרכו אנשים אמידים וכן נהג לספר על קשריו כביכול עם דמויות מוכרות ובעלות מעמד. כדי להרגיע את אותם משקיעים, הוא נהג להחזיר חלק מהכספים שהושקעו אצלו למשקיעים, תוך שהוא טוען בפניהם כי מדובר ב"רווחים מההשקעה". בצורה זאת הוא שימר את אמונם של אותם משקיעים שרק גרם להם להשקיע אצלו סכומים נוספים. בפועל, היה מדובר בסוג של פירמידה, כאשר אותם כספים שהציג כרווחים, היו כספים שהשקיעו אצלו מתלוננים אחרים או בכספים של "טבע נט".

מכתב האישום עוד עלה כי אברמוב, לא השקיע את הכספים כפי שתיאר אלא השתמש בהם לצרכיו האישיים, ביניהם הימורים בחנות פיס וביצע בכל אותו הזמן פעולות רבות אשר נועדו להסתיר או להסוות את מקור הרכוש האסור, את זהות בעלי הזכויות בו, את מקומו, את תנועותיו ואת עשיית הפעולות בו ובכך ביצע עבירות של הלבנת הון, בהיקף כספי של כ – 7.5 מיליון שקלים לפחות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות