הורשע בהסעת שב"חים: "זה יפגע בעבודתי בלול"

בית משפט השלום בקריית גת גזר לאחרונה את דינו של נאשם תושב הדרום שהסיע שני פלסטינים שוהים בלתי חוקיים.

הנאשם הופנה לתסקיר שירות המבחן, שבדק באריכות את הרקע המשפחתי והאישי של הנאשם – בן 21, נשוי לשתי נשים, אב לתינוק.

בוגר 8 שנות לימוד, עובד במפעל עופות ונעדר עבר פלילי.

שירות המבחן העריך כי העבירה בוצעה על רקע כלכלי וכי לנאשם אין דפוסי התנהגות עברייניים, ולכן לאור גילו הצעיר ויכולותיו החיוביות המליץ לבטל הרשעתו ולהטיל עליו צו של"צ (שירות לתועלת הציבור).

השופטת נועה חקלאי ציינה כי הערך המוגן שנפגע כתוצאה מהעבירה הוא שלום הציבור וביטחונו, ובחנה את מידת הענישה הנהוגה במקרים דומים – לרוב עונשי מאסר על תנאי או מאסרים קצרים בפועל, ולכן קבעה על הנאשם עונש של 3 חודשי מאסר על תנאי לבל יעבור עבירה דומה במשך שנתיים, וכן החתימה את הנאשם על התחייבות כספית בסך 3,000 ש"ח להימנע מביצוע עבירות על חוק הכניסה לישראל.

נוסף לזה קבעה השופטת כי הנאשם יבצע 120 שעות עבודות שירות.

לעניין ביטול ההרשעה עליו המליץ שירות המבחן קבעה השופטת כי לא ניתן להורות על ביטול ההרשעה והסבירה: "הגם שנסיבות ביצוע העבירה אינן ברף חומרה גבוה, והגם שהנאשם נעדר הרשעות קודמות וככלל מנהל אורח חיים נורמטיבי, לא שוכנעתי כי הרשעה תפגע קשה בשיקומו. הנאשם לא הוכיח ברמת ההוכחה הנדרשת קיומו של נזק קונקרטי אשר עלול להיגרם לו אם יורשע. הנאשם עובד במפעל עופות. לא שוכנעתי כי הרשעה תפגע ביכולתו להתפרנס בעיסוק זה. זאת ועוד, הנאשם בדבריו האחרונים שיתף כי בכוונתו לעבוד בעתיד כמציל. אף ביחס לעיסוק זה לא נטען בפני כי הרשעה עלולה לפגוע בעיסוק זה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות