נפלה במדרגות המלון – רשת מלונות דן תפצה במיליונים

רשת מלונות דן תשלם את הסכום לתובעת שמעדה בגרם המדרגות במלון, ולביטוח הלאומי שהצטרף לתביעה לאחר שהתובעת הוכרה כנכה ב-30% • הרשת ניסתה לטעון לאשם תורם בכך שהתובעת נעלה נעלי עקב, אך השופטת דחתה הטענה והטילה על רשת המלונות אחריות מלאה

תביעה כנגד רשת מלונות דן שמתנהלת מאז 2012 הגיעה השבוע לסיומה בפסק דין בבית משפט השלום בחדרה.

המקרה החל באירוע של חברת כתר פלסטיק, בבית מלון דן קיסריה.

התובעת כיהנה באותה תקופה כסמנכ"לית לוגיסטיקה של חברת כתר.

באחת ההפסקות בכנס ירדה התובעת בגרם מדרגות במלון, ובמהלך ירידתה מעדה, נפלה ונחבלה בגופה.

הפגיעה העיקרית התבטאה בפרק יד ימין, שהותירו את התובעת עם נכות ב-30%.

אל התביעה הצטרף גם המוסד לביטוח לאומי, שהכיר באירוע כתאונת עבודה ואף שילם לתובעת בגין הפגיעה.

התובעת יחסה את אירוע הנפילה למכשול שנמצא בגרם המדרגות.

הנתבעות – רשת מלונות דן ומגדל חברה לביטוח התגוננו מפני התובענה וביקשו לדחותה תוך כפירה בעצם קרות אירוע הנפילה, באחריותן לו ובנזקים שהתובעת תלתה בו.

בתוך כך נטען כי המדרגות שבהן התרחש אירוע הנפילה תקינות לחלוטין ופגיעתה של התובעת ארעה בשל רשלנותה, שהתבטאה בכך שהיא נעלה נעלים עם עקב דק וגבוה ולא נקטה זהירות מינימלית ברדתה במדרגות.

למרות שהכחישו את קיום האירוע, קב"ט המלון, שנמנה על עדי הנתבעות, דווקא זכר את האירוע, הגיע למקום מיד לאחריו וראה את התובעת ואת פגיעתה.

הנתבעות ניסו להעלות גם טענה שהתובעת ירדה במדרגות בצורה לא זהירה, מאחר וחששה לגורל התיק שלה שהשאירה בחדר ההרצאות. ה

תובעת שללה את הטענה מכל וכל, ובית המשפט קבע כי הטענה לא הוכחה וגם לא לכאורה.

עוד נטען לגבי צורת ירידתה של התובעת ולאן הפנתה את מבטה, ועל כך אמרה התובעת כי, "אני לא יכולה להגיד לאן הסתכלתי. אני יורדת במדרגות כמו כל אדם בגיל 52 בריא בגופו ובשכלו ואחראי למעשיו, יורד במדרגות.

לא חשבתי שאני צריכה לרדת ככה שלא אפול ככה.

בן אדם נורמלי לא חושב כל הזמן על משהו רע שהולך לקרות אלא הוא מתנהג נורמלי, ולכן לא היתה לי שום סיבה להניח שהמדרגות שאני יורדת בהן הן מסוכנות".

השופטת קרן אניספלד שללה את טענת הנתבעות לגבי אשם תורם של התובעת וקבעה כי, "לבוש עסקי לכנס מקצועי כולל, כשמדובר באישה – ודאי אישה בתפקיד מנהלת בכירה כְּזה שמילאה התובעת, נעליים גבוהות עקב מן הסוג שהתובעת נעלה לרגליה. זהו קוד לבוש עסקי שגור ומקובל, ודאי בעולם המערבי שישראל נמנית עליו. ודוק: קוד הלבוש העסקי הגברי באותן נסיבות כולל חליפה ועניבה. עניבה, יש לשים אל לב, היא רצועת בד שאדם כורך סביב צווארו תוך שחלקה התחתון משוחרר ומוּעד לפורענות בשל היתפסות בכל מיני סוגי פתחים: דלת רכב, דלתות מעלית נסגרות וכיוצא בהן. כלום יעלה על הדעת שעניבת עניבה, בנסיבות של כנס עסקי-מקצועי בבית-מלון, תיחשב התנהגות לא סבירה בשל הסיכונים הללו שטבועים בה? התשובה השלילית על כך ברורה לחלוטין. הדברים אמורים באותה מידה בנעלי עקב של אישה בנסיבות של השתתפות בכנס עסקי של דרג מנהלים בכיר בחברה".

השופטת קיבלה את קיבעת מומחה בית המשפט כי הגורם הישיר לתאונת הנפילה שבה נפגעה התובעת היא היתקלות עקב נעלה  בסף אלומיניום שלא היה מהודק אל אריג השטיח.

התחשיב לפיצויים אותו ערכה השופטת היה כדלקמן: 921,275 ש"ח בגין הפסדי שכר לעתיד לרבות פנסיה, 572,000 ש"ח בגין עזרת צד שלישי לעבר ולעתיד, 450,000 ש"ח בגין כאב וסבל.

בסה"כ קיבלה התובעת קרוב לשני מיליון שקלים, ובמדויק – 1,943,275 ש"ח.

בסיכום הדברים קבעה השופטת כי רשת דן תשלם לתובעת באמצעות מגדל פיצויים של 506,597 ש"ח בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד של 118,544 ש"ח.

בנוסף תשלם הרשת 2,606,861 ש"ח לביטוח הלאומי, כהחזר על התגמולים ששולמו לתובעת

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות