מה שלא מצליח באיומים, מצליח בסחיטה באיומים

על הקלות הבלתי נסבלת שבה קרבן הופך לחשוד
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8 |
עו"ד יעקב שקלאר

לפני שנה הגיעו אלי זוג הייטקיסטים ׳חנונים׳ חמודים. להם ילד שובב בן 10. הילד חזר יום אחד מהגינה עם פרצוף אדום. הוריו בדיוק עסקו בהכנת ארוחת הערב. ׳הפנס האדום׳ של הילד הדאיג אותם מאוד. כששאלו אותו מאיפה הפנס ואיך נגרם, הילד אמר שזה יואבי, הבן של השכנים, שהטיח בו דלי שהיה בגינה, על רקע חוסר רצונו של הילד למסור לו את הכדור.

תפסו אותו ההייטקיסים החמודים בשתי ידיו וסחבו אותו לגינה, שם איתרו את יואבי, הבן של השכנים. יואבי, כשראה את בני הזוג באים לעברו, החל לברוח תוך שהוא צועק, "אבא אבא". אביו שמע את הזעקות בדיוק כשהחנה את מכוניתו, סבר כי זוג "מחבלים" רודפים אחרי בנו, על מנת לחבול בו, ונעמד כארי בין יואבי הקטן לבין זוג ההייטקיסטים. וכך החלה לה "קטטת חנונים" בשכונה צפון תל אביבית. מי שלא יודע, קטטת חנונים זה לא באמת. זה בדיבורים ובהתראות להגשת הליכים משפטיים גג. במהלך ׳הקטטה המילולית׳, ניסו זוג ההייטקיסיטים לחנך את יואבי ואת אביו, אף הוא מצידו נזף בהם, על כך שהם רודפים אחרי בנו הקטן.

הציגו בני הזוג את "הפנס" בפניו של בנם והאשימו את יואבי, וזה ילד תחמן שכמותו, אמר "מה פתאום, זה לא אני, זה הוא נפל". אביו האמין לו ומטבע הדברים הגן עליו, שאז אחד מבני הזוג פלט מכעסו, ש״אם עוד פעם זה יקרה – גם ליואבי יהיה פנס בעין" ? אמרו והלכו כועסים כל אחד לביתו.

למחרת זומנו בני הזוג לחקירה במשטרה. הואיל ומדובר, כאמור, בזוג ׳חנונים׳, רצו אלי על מנת שאסביר להם איך מתנהגים בעת חקירה, ואני כמובן הצגתי בפניהם את "עשרת הדיברות לנחקר". לא אספר מה ייעצתי, אלא שלאחר הייעוץ שקיבלו, קיבל גם אביו של יואבי, שמתברר שהוא זה שהגיש את התלונה בגין איומים, טרחן ונודניק שכמותו, זימון למשטרה, ואף הוא נחקר כחשוד בגין עבירות שונות שעלו מהתנהגותו, כך על פי עדותם של בני הזוג.

לעניין זה תדעו, מתלוננים פוטנציאליים, כי התלונה במשטרה היא "חרב פפיות", שעלולה להסתובב ולחזור למתלונן כבומרנג.

בסופו של יום, לאחר שהגשנו בקשה לסגירת התיק, אשר לא נסגר משום מה כבר בתחנה מחוסר עניין לציבור והגיע לפרקליטות לצורך עיון, החליט הפרקליט המלומד לסגור את התיק מחוסר ראיות מספיקות. אלא שבני הזוג ההייטקיסטים נפגעו מעצם קיומו של אותו תיק פתוח כנגדם, שכן היו בין עבודות עקב מעבר דירה, ולכל מקום שניגשו דרשו מהם ׳תעודת יושר׳, ולא יכלו להציגה עקב קיומו של תיק פתוח זה, ונלחצו שייסגר מהר ככל הניתן.

אולם גם לאחר שקיבלנו הודעה על סגירתו של התיק מהפרקליט, לא בא הדבר לידי ביטוי במרשם הפלילי, הוא זה שמחייב את כל מי שנדרש לתעודת יושר. גם לאחר שחרשתי את הפרקליטות שתי וערב, שהודיעה לי שעדכנה את המשטרה, ולאחר שחרשתי את כל בעלי התפקידים בתחנת המשטרה, והודיעו לי שזה ׳בטיפול׳, תשובה שמאד חביבה על הבטלנים, כדי לסלק את הטרחנים, התיק לא ׳נסגר׳ במרשם הפלילי. איימתי על כל מי שהיה מוכן לשמוע, שאגיש עתירה מנהלית ושאר איומים. אף אחד לא נבהל, כי אף אחד לא משלם מהכיס.

מחיקת תלונה

החלטתי להתלונן לנציב קבילות השוטרים, וראה זה פלא, תוך מספר ימים נמחק הרישום מרישומי המשטרה.

מוסר השכל; מה שלא הולך בטוב הולך באיומים ומה שלא הולך באיומים מצליח בסחיטה באיומים. אם אינכם מצליחים לקבל תוצאה ישירות מהמשטרה, תחכו שבוע ואז תפנו לנציב קבילות השוטרים, והוא כבר יעשה את העבודה עבורכם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות