פרסום ראשון תלונה חריפה נגד השופט מני מזוז בטענה שהיה בניגוד ענינים בתיק הפרקליטה

במכתב ששיגר ארגון בצלמו לנציב הממונה על השופטים מר אורי שוהם מתבקש הנציב לנזוף בחריפות בשופט מזוז ולקבוע שעבר על כללי האתיקה.
אילן וענונו |
השופט מני מזוז

במכתב שמתפרסם פה לראשונה נכתב "תלונה זו מוגשת בזאת כנגד השופט מני מזוז שדן יחידי בתיק מספר 8410/19 התנועה לאיכות השלטון נגד שר המשפטים אמיר אוחנה.

בתלונתי אטען שהיה על השופט לא לדון בתיק זה כלל .ולכל הפחות לציין גילוי נאות חשוב.  ואפרט העתירה הוגשה על ידי ארגון פוליטי ."התנועה לאיכות השלטון"  אולם למר מזוז והתנועה יש קשר הדוק.

לפני מספר שנים זכה מר מני מזוז מהתנועה באות מיוחד של אביר איכות השלטון.

מהתנועה לאיכות השלטון. אות יוקרתי שמעטים הזוכים בו, ועוד מתוך מערכת המשפט.

ולא רק זה אלא אף בכנס מיוחד שבו השתתפו בכירים רבים ובהם עוד מספר זוכים נבחר דווקא הוא מבין כולם לנאום ..אין כל ספק שקבלת אות מארגון ולאחר מכן דיון במעמד צד אחד בלבד! וקבלת העתירה שלהם שוב במעמד צד אחד בלבד אינה עומדת תחת כללי המינהל התקין.

חומרת הדבר גבוהה עוד יותר שכן העתירה הוגשה לפני השופט סולברג אשר משך את ידו מחמת קשר עקיף לחלוטין מתוך רצון להחמיר ולהראות לציבור עד כמה חשוב לשפוט ללא שום משוא פנים ואילו השופט מזוז מצפצף על כולם ושופט במעמד צד אחד וקובע לטובת התנועה בלי לציין את הקשר ההדוק ביניהם.

מכובדי לא ניתן להתעלם מכך שמדובר בימים קשים על מערכת המשפט, אמון הציבור במערכת בירידה מתמשכת שר המשפטים מנהל מאבק בעצמו במערכת וכל בכירי מערכת המשפט מבינים שעליהם להיות קשובים לביקורת ורק שופט אחד לא חושב לרגע למשוך את ידיו מתיק כה גורלי בשעה שהוא קשור בקשר הדוק למי שהגיש את העתירה .

כבוד הנציב יכול להתעלם ולומר רק המתלונן חושב ככה . אדגיש ואומר בנוסף. עניני משוא פנים הם כהררים הנוגעים בשערה  יחד עם זאת לא ניתן להתעלם מכך שבעיני חלקים נרחבים מהציבור ולא רק בעיני נראים הדברים בצורה בעייתית .

לדוגמאה אציין את מאמרו עו"ד שמחה רוטמן יועמ"ש בתנועה למשילות ודמוקרטיה  במאמר מכובד שפורסם בעיתון הנפוץ במדינה ישראל וכך גם חושב עמית סגל עיתונאי בכיר בידיעות אחרונות וכן בערוץ 12 שהיה על מני מזוז לפסול את עצמו.

כך גם הפרופסור הגברת טליה איינהורן מומחית בינלאומית למשפט חוקתי במאמר מקיף שפורסם באתר מידה טוענת שהיה על שופט אחר לדון בתיק זה ולא מר מני מזוז

גם עמית סגל וגם עו"ד שמחה רוטמן מביאים עוד הוכחות נוספות וברורות לניגוד העניינים החריף ביותר של השופט מני מזוז ביניהם הקשר האישי שלו עם המועמד השני שלמה למברגר וכן דבריו החריפים נגד השר אמיר אוחנה בכנס בחיפה .ועוד .אולם אני מתמקד בטענתי האישית על הקשר בין כבוד השופט ששוב דן יחידי לבין התנועה שהוא פסק לטובתה.

לסיכום לטעמי ולטעם רבים היה על השופט מזוז לפסול את עצמו. אדגיש ואומר כבר נקבע במקורות חז"ל "והייתם נקיים מהשם ומישראל" שזה נאמר על בני אדם פשוטים אולם על נציגי הציבור ובוודאי שופטים חובה כפולה ומכופלת לברוח מכל משוא פנים הכי זעיר בעולם .

זה לא נעשה כאן ההיפך הגמור.

במאמרו הזכיר עמית סגל את כבוד השופט חנו מלצר שלמרות שעברו עשרות שנים מאז שייצג את חברת קשת סרב לדון בעניינים מתוך חשש חלילה שמא יאמרו.

אשמח שכבוד הנציב ינזוף במר מזוז ויורה לו להקפיד ביתר שאת על ניגוד עניינים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות