נהגי המוניות נגד שינוי הפעלת המונים

ארגון נהגי המוניות הודיע למשרד התחבורה כי בכוונתו לפנות כבר בתחילת השבוע בעתירה לבג״צ כדי שזה יעצור את הוראות המחייבות הפעלת מונים חדשים ושינוי שיטת אופן המונים.
נעמה כהן |

המכתב ששיגר עורך הדין ברק משכית למשרד התחבורה דורש משכית בשם ארגון נהגי המוניות לעצור את הליך התקנת מונים אלקטרוניים בכל צי המוניות הפועלים בישראל הליך שאמור להתבצע עד 1 לינואר 2020.
על פי הוראות משרד התחבורה יותקנו מונים חדשים במוניות ואף יעודכנו תעריפי הנסיעה במוניות.ארגון המוניות מתנגד לפי שעה להחלפת המונים במוניות.

על פי עוד משכית אין כרגע יכולת להתקין בכלל המוניות מונים חדשים עד סוף השנה בשל מחסור המונים אצל הספקים.

עוד טוען עו״ד משכית כי המונים החדשים לא עברו בחינת נתוני אמת ובדיקת כיול מבנה התעריפים החדש והוא מתריע על כך שכנך המוניות בישראל עשוי לקרוס בשל השינוי בחישוב תעריפי הנסיעה.

על פי מכתב ההתראה ששוגר היום למשרד התחבורה עשויים להינזק מהשינויים 35 אלף נהגי מוניות הפועלים בישראל. עוד נטען כי השינוי יוביל לעליה בשעות הנהיגה של הנהגים במטרה לצמצם את הירידה המשמעותית בהכנסות ואנשי הארגון מתריעים כי מצב הדברים עשוי להגביר את הסיכון של נהגי מוניות להיות מעורבים בתאונות דרכים קשות.

על פי עוד משכית חישוב שעת עבודה של נהג מונית על פי תחשיב המונה החדש יעמוד על 35 שקלים אולם שכר זה חושב לפי 12 שעות עבודה ביום שהם מעבר לשמונה שעות העבודה המקובלות במשק כך לפי החישוב בפועל נהג שיבקש לעבוד על פי הנהוג במשק ירוויח לפי שיטת החישוב החדשה רק 26.5 שקלים לכל שעת עבודה הרבה פחות משכר מינימום.

משרד התחבורה טרם השיב לפניית ארגון נהגי המוניות ולפי שעה לא ברור אם בג"צ ידרש להתערב ולעצור את המונה החדש של המוניות בישראל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות