חמישה טיפים לפושט הרגל

ייאוש, אכזבה, תחושת חדלות. כל אלה מלווים את החייב ברגע שהוא מבין שאין לו ברירה מלבד פשיטת רגל. עו"ד טל פינק מסבירה איך דווקא מתוך פשיטת הרגל אפשר לצמוח מחדש  ולהשיב החיים למסלולם
עו"ד טל פינק |
פשיטת רגל

שום דבר בחייו של ישראל לא בישר על פשיטת הרגל אותה הוא עתיד לעבור.

ישראל בן החמישים, אחראי רכש במפעל מתכת גדול בדרום, הרוויח במשך שנים משכורת מכובדת. לאחר שחרורם של ילדיו מהצבא הצליח ישראל לעזור להם, לממן לימודיהם ואף לחתן את חלקם.

כאדם מסודר וקפדן את ההתחייבויות הכספיות אותן לקח, הקפיד ישראל להתאים לרמת הכנסתו.

סגירת של המפעל בו עבד טרפה את הקלפים. בגילו, לא הצליח שלמה למצוא עבודה חלופית, ההתחייבויות הכספיות נותרו בעינן ולאחר שהסתיימו להם כספי הפיצויים, לא נותרה לישראל כל ברירה אלא לפשוט את הרגל.

חגית (35) ממרכז הארץ, עבדה כשכירה במכון יופי בתל אביב.

הלקוחות ביקשו רק אותה ונראה היה כי מסלול חייה הולך בכיוון הנכון.

החלטה שלקחה חגית להקים עסק עצמאי בתחום ולפתוח סלון יופי בעצמה, לא צלחה. חישובים שגויים וניהול ספרים כושל הותירו אותה עם חוב של מאות אלפי שקלים לספקים והיא נאלצה לפשוט את הרגל.

שני תיקים אלו, בהם אני מטפלת בזמן האחרון, מייצגים את הפרופיל הממוצע של פושטי הרגל.

סיפורם של חגית וישראל אינם חריגים. על פי נתוני האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי, בשנת 2018 הוגשו 19,854 בקשות לפתיחת הליכי פשיטת רגל (צווי כינוס נכסים)

 

הליך פשיטת הרגל מורכב, קשה ומאתגר. אך דווקא מתוכו יכולה לבוא הצמיחה.כדי למנף את המשבר להזדמנות חדשה עליכם לנהוג באחריות, הטיפים כתובים בלשון רבים מתוך הבנה כי יחד איתך עוברים גם הקרובים אליך את התהליך כולו.

פושט רגל? כך תצלח את התקופה הקרובה:

# שמרו על לכידות –
התקופה הקרובה עשויה להיות מאתגרת. שמרו על אחדות, נסו להבין את המתח בו שרויים כולם והשתדלו להיות טובים זה לזה. מטרתנו עורכי הדין בשלב זה להפחית את המתח עד כמה שניתן, כדי שתוכלו להתרכז בשיקומכם ובשיקום התא המשפחתי. לכן אנו פועלים במהירות לספק לכם את ההגנות להן אתם זכאים במסגרת החוק. יש לא מעט הגנות שלרוב אינכם מודעים אליהן. עו"ד עומדים כמגן וסופגים את הלחץ שמפעילים הנושים, מקבלים את שיחות הטלפון ועונים למכתבי ההתראה. אנו עושים זאת כדי שלכם יהיה שקט ובהירות מחשבתית לפעול למען שיקומכם.

# עשו סדר –

עליכם לנסות לאבחן את שורש הבעיה כדי שבעתיד תוכלו לזהות מראש פעולות כלכליות שאינן יטיבו איתכם, או ישימו אתכם בסיכון גבוה. הליך הפש"ר, לצד היותו הליך שיקומי, הוא הליך מלמד. באופן טבעי במסגרת ההליך תלמדו להתייעל יותר כלכלית, ולהתנהל נכון, דבר אשר ישרת אתכם בהמשך הדרך כדי שלא תקרה התדרדרות כלכלית נוספת.

# פנו לייעוץ משפטי מתאים –

ייעוץ משפטי טוב עשוי לעזור לכם במידה רבה לעבור את המשבר, אך אם תקבלו ייעוץ שאינו טוב הוא עלול להזיק ולסבך את מצבכם עוד יותר. מקרה שטופל על ידי,  בו הגיעו למשרדינו זוג, אשר פעלו ללא ייעוץ משפטי מתאים ומסיבה זו דירתם מומשה לטובת חלק קטן מן הנושים. לו היו פונים למשרדי בזמן, היינו מפנים אותם להליך של פשיטת רגל, או להסדר נושים רחב (הכולל את כל הנושים) וניתן היה לממש את הדירה לטובת מחיקת חובותיהם, כך שהיו נשארים ללא חובות כלל. למרבה הצער, נוצר מצב שבו למרות שדירתם מומשה, הם עדין נותרו חייבים כספים רבים למספר רב של נושים ונדרשו לנהל הליך פשיטת רגל מיותר. מצב זה יכול היה להימנע אילו היו פונים לקבלת ייצוג משפטי מעורכי דין העוסקים בתחום חדלות הפירעון. לכן, אני ממליצה לפנות כמה שיותר מהר לעו״ד וזאת על מנת למנוע טעויות קריטיות וכדי לקבל ייעוץ משפטי נכון.

# התאזרו בסבלנות –

תהליך פשיטת הרגל יכול להיות ארוך מכפי שאתם מתארים. ניסיונות להחישו לא יעזרו ואף עלולים לפגוע בכם. הקשיבו בקול המומחים ואל תנסו לעקוף אותם. הדבר עשוי להסב לכם נזק רב.

#תשתפו –

אל תחששו לשתף את עורך הדין בכל שאלה או הרהור העולה בכם. בדיוק בשביל זה אנו זמינים עבורכם, ומטרתנו היא לסייע. פעמים רבות ניתן להקל בבקשות לבית משפט על הגבלות מסוימות שמפריעות לכם. (כמובן שדבר זה תלוי בסוג ההליך שבו בחרתם לצעוד). בושה או חשש יקשו עליכם לקבל עזרה ולנצל את זכויותיכם. בנימה אישית, אני סבורה שאינכם צריכים לחוש תחושות אלו כלל, אלא להיפך, אתם לוקחים אחריות ופונים להליך במסגרתו תעברו שיקום כלכלי תוך שאתם לוקחים אחריות על המשך חייכם.

 

עו"ד טל פינק

לסיכום:

הליך פשיטת רגל, אינו מהווה סוף פסוק. רבים האנשים שעברו אותו, התאוששו וקמו. בהליך פשיטת הרגל עליכם לזכור את הקרובים אליכם, כי הם אלה  שישארו שם גם לאחרי שהכל יגמר. פנו לייעוץ מוקדם כדי להבין את מצבכם ואת האפשרויות העומדות בפניכם.

זכרו – רק הבנה והפנמת המצב בו אתם שרויים תוכל להביא לפתרון שיעזור לכם להתאושש ולצעוד לעבר דרך חדשה ופתיחת דף חלק.

 

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות