הסדר טיעון מקל לעבריין מין

הפרקליטות סגרה הסדר טיעון מקל לעבריין מין. חמישה חודשי מאסר בפועל נגזרו אתמול על אורן אמסלם עבריין מין, בן 44 מבת ים שהורשע שלוש פעמים וישב 14 שנים בכלא , אשר הפר צו פיקוח לחוק ההגנה על הציבור מפני עברייני מין והתרועע עם נערים. שופט בית המשפט בראשון לציון, עמית מיכלס, מתח ביקורת על הפרקליטות והתלבט האם לאשר את העונש, אולם לבסוף קיבל אותו.
אייל חן |
אונס

בחודש יולי השנה, הוטל על אמסלם, צו פיקוח לפיו נאסר עליו להתחבר, ליצור קשר ולשהות במחיצת נערים ונערות למעט שהייה קצרה ואקראית במקום ציבורי. מאז קבלת הצו קצין פיקוח ערך ביקורת ואף הזהיר את אמסלם בחודש אוקטובר, לבל יעבור על הצו. למרות זאת, חצי שעה לאחר שעזב את קצין הפיקוח על על רכב של חברו ובו שלושת ילדיו בני 4 5 ו-9 והללו נסעו לבית כנסת בבת ים. בבית הכנסת בניגוד לצו עמד אמסלם בסמוך לילדים, שוחח עימם והראה להם דבר מה בטלפון הנייד שלו. בעקבות כך, נעצר אמסלם, הוגש נגדו כתב אישום ומעצרו הוארך עד תום ההליכים.

אתמול הגיעו נציגי הפרקליטות והסניגור שלו עו"ד רועי שרמן להסדר טיעון מקל, לפיו אמסלם יודה ויורשע בשתי עבירות של הפרת צו פיקוח ויוטל עליו עונש של חמישה חודשי מאסר מיום מעצרו בחודש אוקטובר. "מדובר מצד אחד באירוע חמור של אדם שאסור לו להיות במגע עם קטינים לפי צו הפיקוח ויש לו עבר פלילי מאוד מכביד בעבירות מין ולכן סברנו שהעונש שלו צריך להיות ממשי", עו"ד בנצ'י עלמיהו.

מנגד טען סניגורו עו"ד שרמן כי: "הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה וחסך זמן שיפוטי רב… אבקש לכבד את ההסדר לא מדובר בהפרה חמורה".

עו"ד רועי שרמן

"אודה שהתלבטתי האם לכבד את הסדר הטיעון בין הצדדים בהיותו מקל בנסיבות העניין, זאת בשים לב לעברו הפלילי של הנאשם הכולל 3 הרשעות קודמות, כולן בעבירות מין חמורות ביותר בגינן ריצה עונשי מאסר ממושכים ביותר… בנסיבות הללו, להפרת צו הפיקוח יש משמעות רבה, הרבה מעבר להפרת צו שיפוטי רגיל או הפרת צו פיקוח שניתן לנאשם שהורשע בעבירת מין בפעם הראשונה", כתב השופט מיכלס והוסיף: "עם זאת, ובשים לב לעובדה שהסדר הטיעון הוא הסדר סגור ומקובל על שני הצדדים ובשים לב להלכה, לפיה רק במקרים חריגים ביותר יתערב בית המשפט בהסדר טיעון שהוצג בין הצדדים לאחר שאלה שקלו את כל השיקולים הצריכים ובשים לב לנסיבות ביצוע ההפרה, בהם אביהם של הקטינים נכח ביחד עם הנאשם במקום, מצאתי לכבד את הסדר הטיעון".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות