קנס כבד לחברה שפגעה בזכויות עובדיה

חברה פרטית שהפעילה בית אבות סיעודי בבני ברק, חוייבה על ידי בית הדין לעבודה במיליון שקלים, לאחר שהואשמה בין השאר שלא שילמה לעובדיה שעות נוספות וכן לא העבירה כספי עובדים לקרן הפנסיה ומספר עובדים לא קיבלו כלל מנוחה, במהלך חודש העסקה רצוף.
נעמה כהן |
אילוסטרציה

נגד החברה הוגש כתב אישום שכלל שלושה אישומים לפיהם החברה לא העבירה במשך כשנה סכומים שנוכו משכרם של 21 עובדים עבור קרן פנסיה בחודשים וכן הואשמה כי העסיקה 9 עובדים בשעות נוספות במהלך מספר חודשים ולא שילמה להם גמול שעות נוספות וגם העסיקה עובדים בלי לתת להם מנוחת פיצוי, כל זה על פי החוק.

בגזר הדין ציינה השופטת שרה מאירי, על חשיבות השמירה של זכויות העובדים. "מדובר בשמירה על הזכויות הסוציאליות של העובדים, בכספים שנועדו להבטיח זכויותיהם הכלכליות והפנסיוניות של העובדים, זכויותיהם האלמנטריות. חשיבות השמירה על זכויותיהם והחומרה היתרה בעבירות הודגשה בפסיקה", כתבה השופטת מאירי.

השופטת גם כתבה בהחלטתה שכיום העסק עומד בפני פירוק והמדינה לא הגנה על זכויות העובדים. "המדינה לא פעלה להגן על זכויות העובדים במועד, משרק לאחר הגשת בקשה לפירוק הנאשמת, נזכרה המאשימה להגיש את כתבי האישום ועתה מבקשת היא לפעול כך שעובדי הנאשמת לא יוכלו ליהנות מכספי הפירוק", כתבה השופטת מאירי והוסיפה "גם ניסיונות הנאשמת להגיע להסדר טיעון כפי שנעשה במקרים שצוינו לעיל, לא צלחו, עקב סרוב בלתי מוסבר של המאשימה, באופן שעלולה להרגם פגיעה בלתי שוויונית בעובדי הנאשמת, לעומת עובדי החברות שבהליכים הנ"ל".

בסופו של דבר השופטת מאירי גזרה קנס כולל ל- 3 האירועים, בסך של מיליון שקלים וציינה: " למען הבהר, וככל שיש משמעות לקביעה דנא – חובות הנאשמת לזכויות עובדיה, קודמים בקופת הפירוק לחובה של הנאשמת, שעל פי גזר דין זה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות