נדחה ערעורו של סגן ראש עיריית ב"ש שתקף נשים

בית הדין לעבודה מחק תביעת מנכ"ל שעבד בסין ותבע את מעסיקיו בארץ
אילוסטרציה: shutterstock

בית המשפט העליון התיר לפרסם פסק דין של בית המשפט המחוזי בבאר שבע, שדחה את ערעורו של סגן ראש עיריית באר שבע לשעבר עו"ד יגאל אובשייביץ, אשר הורשע בתקיפת שתי נשים, והותיר על כנו קלון שהוטל עליו על ידי בית משפט השלום.

נגד אובשייביץ, הוגש בשנת 2014 כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות ובעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש כלפי שתי נשים. בית משפט השלום בבאר שבע החליט לא להרשיעו ועל כך הגישה הפרקליטות ערעור לבית המשפט המחוזי.

במסגרת פסק הדין בערעור, הורשע אובשייביץ בביצוע העבירות המיוחסות לו בכתב האישום, והתיק הוחזר לבית המשפט השלום למתן גזר הדין ולדיון בשאלת הקלון. בית המשפט השלום גזר עליו עונש של מאסר מותנה, פיצוי בסך של 45,000 ש"ח, והטיל עליו קלון.

"פגם מוסרי חמור". אובשייביץ. צילום: אתר עיריית באר שבע
"פגם מוסרי חמור". אובשייביץ. צילום: אתר עיריית באר שבע

אובשייביץ ערער לעניין הקלון לבית המשפט המחוזי, אשר קיבל, כאמור, את עמדת הפרקליטות ודחה את ערעורו. בית המשפט ציין בפסק דינו, כי "אלימות ובמיוחד אלימות כמתואר בכתב האישום המתוקן ובנסיבות כפי שתוארו בכתב האישום המתוקן, יש עמה קלון ואיש ציבור הנוהג כך, לא יכול ולא רשאי לצפות לכך שבית משפט יקבע אחרת. הקלון הוא קביעה שבהתנהגות של המערער נפל פגם מוסרי חמור ובמקרה זה, לא ניתן לקבוע אחרת. מכל אדם מצופה שלא ינהג באלימות …, מאיש ציבור בנוסף לאמור, מצופה שישמש דוגמא לציבור, ממנו יראו וכך יעשו. בית המשפט חייב להוקיע התנהגות אלימה וחייב לכך שבעתיים כשמדובר באיש ציבור".

עוד ציין בית המשפט כי, "המדבור במקרה חמור וקשה של התפרעות אלימה של המערער שהיכה את שתי הנשים כמתואר בכתב האישום – אלימות שגם הביאה עמה חבלות. בדרך כלל תיקים מסוג זה של אלימות מסתיימים במאסר לריצוי בפועל".
על פי עובדות כתב האישום בהן הודה אובשייביץ והורשע, באחד הימים בשנת 2014 אובשייביץ אחז בחוזקה בשיער ראשה של המתלוננת ומשך אותה בחוזקה תוך שהוא מקלל אותה. המקרה אירע בדירתו של אובשייביץ שעת לילה מאוחרת, כאשר במקום נחכה גם חברתה של המתלוננת שניסתה לסייע לה.
בתגובה לניסיונותיה, תקף אובשייביץ גם את החברה, דחף אותה והפיל אותה לתוך האמבטיה שם חנק אותה והחל להכות אותה בכל חלקי גופה.
המשמעות של השארת הקלון על כנו, עלולה לפגוע במקצועו של אובשייביץ כעורך דין וכן בתפקידיו הציבוריים בעתיד. אובשייביץ ביקש לאסור את פרסום הקלון, אך בית המשפט המחוזי התיר זאת ואמר כי, "מה הטעם בקביעה שיש קלון אם הדבר לא מפורסם?".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות