בקרוב: שליחת צווי ירושה באינטרנט

האפוטרופוס הכללי הודיע כי החל מהחודש הבא יונפקו צווי הירושה וצווי קיום הצוואה באופן דיגיטלי, ויוחלף הנוהג הקיים של שליחת הצווים בדואר • "אנו מאמינים כי שינוי זה יקל על הציבור ומייצגיו"
מערכת אוביטר |
אינטל
אילוסטרציה

משרד המשפטים והאפוטרופוס הכללי הודיע לאחרונה כי החל מחודש ספטמבר 2018, צפוי מערך הרשם לענייני ירושה להנפיק את צווי הירושה וצווי קיום הצוואה באופן דיגיטלי, ולהחליף את הנוהג הקיים היום – שהנפקה ידנית ושליחה באמצעות הדואר.
המהלך הושג, "כחלק מהמאמצים לשיפור השירות לאזרח", כך על פי הודעת האפוטרופוס הכללי, והמשמעות המעשית היא שעורכי דין יוכלו לשלוח את הצו בדואר אלקטרוני מיד עם חתימתם על ידי הרשמים לענייני ירושה.
במקביל לשליחת הצו, יתאפשר לגופים מוסדיים כמו משרדי ממשלה, רשות מקרקעי ישראל, רשות התאגידים, חברות ביטוח ובנקים, לקבל את הצווים ישירות ממשרד האפוטרופוס הכללי. כתוצאה מהשינוי, הגופים האמורים לא ידרשו עוד מהציבור להמציא העתקים מצווי הירושה בקשה לביצוע פעולות ללא העתק פיזי של צו הירושה.
יודגש כי הצווים יחתמו בחתימה דיגיטלית על ידי הרשמים לענייני ירושה, והעברתם תעשה באמצעות קובץ חתום דיגיטלית. מלבד זאת לא יישלחו עוד העתקים פיזיים בדואר.
בהודעת האפוטרופוס ביקשו להוסיף: "המעבר לצו דיגיטלי יקצר את משך הזמן למתן השירות ויביא להפחתת הנטל הבירוקרטי על הציבור, אך לא פחות חשוב מכך, יש בו כדי להביא לצמצום תופעת זיופי צווי ירושה וצווי קיום צוואה. אנו מאמינים כי שינוי זה יקל על הציבור ומייצגיו ויאפשר לזכאים לממש את זכויותיהם בצורה נוחה, מהירה ויעילה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות