עיריית ת"א: "לא אסרנו תפילה במרחב הציבורי"

בתגובה לעתירת "ראש יהודי", טוענים נציגי העירייה כי לא אסרו על קיום תפילות במרחב הציבורי, אך הם דורשים להימנע מהפרדה מגדרית במהלך התפילות
רונן לוי |
תפילת מחאה במרחב הציבורי בת"א, אוגוסט 2024. צילום: פלאש 90

עיריית תל אביב הגישה תגובה מקדמית לעתירה שהגישה עמותת "ראש יהודי", הטוענת כי העירייה אוסרת על קיום תפילות במרחב הציבורי, בעיקר ביום הכיפורים, וכן דורשת להימנע מהפרדה מגדרית בתפילות המתקיימות במקומות ציבוריים.

בתגובתה, העירייה מבקשת לדחות את העתירה וטוענת כי מדובר בטענות חסרות בסיס. העירייה מבהירה כי לא קיימת החלטה האוסרת על קיום תפילות במרחב הציבורי, אלא שקיימת מדיניות האוסרת על הצבת מתקנים להפרדה מגדרית באירועים ציבוריים. "מעולם לא אסרה העירייה על אדם או על קבוצה להתפלל במרחב הציבורי," נכתב בתגובה, אך העירייה מדגישה כי היא מתנגדת להפיכת המרחב הציבורי ל"בית כנסת" או למקום סגור, הדורש הצבת מחיצות או מתקנים אחרים.

העירייה גם מוסיפה כי היא תומכת בקיום תפילות במקומות הציבוריים בשנים האחרונות, במיוחד בצל מגבלות הקורונה, ואף סייעה לבתי הכנסת להרחיב את שטח התפילה כאשר נדרש. עם זאת, העירייה מסבירה כי יש לשמור על האופי הציבורי והפתוח של המרחבים הציבוריים, ולכן לא תאפשר הצבת מתקנים להפרדה מגדרית אשר פוגעים בשימוש המרחב הציבורי לכלל התושבים.

שיהוי משפטי

העירייה מציינת כי מדיניותה בנושא ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי קיימת מזה מספר שנים וזכתה לאישור בתי המשפט.

לטענתה, לעמותת "ראש יהודי" הייתה האפשרות לעתור נגד מדיניות זו כבר בעבר, אך היא לא עשתה כן בזמן המתאים, דבר המהווה שיהוי משפטי המצדיק את דחיית העתירה.

העירייה מאשימה את העותרים בהצגת מידע חלקי ומטעה לבית המשפט, ומדגישה כי הם פעלו בניגוד לתנאים שנקבעו בהיתרים קודמים שניתנו להם לקיום תפילות.

בסיכומו של דבר עיריית תל אביב עומדת על כך כי המדיניות שננקטה בנושא ההפרדה המגדרית במרחבים הציבוריים היא סבירה ומידתית, ומבקשת לדחות את העתירה על הסף בשל היעדר עילה ושיהוי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות