הכנסת אישרה את התיקון לחוק החברות

לפי התיקון, משרד המשפטים יוכל למנוע השתלטות עבריינית על חברות לא פעילות לצורך פשיעה כלכלית ויסייע במניעת פשיעה כלכלית, הלבנת הון ומימון טרור
גילי סיוון-כהן |
משרד המשפטים לביהמ"ש: למנוע את שביתת הפרקליטים
משרד המשפטים, צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה סופית את התיקון לחוק החברות לפיו משרד המשפטים יוכל למנוע השתלטות עבריינית על חברות לא פעילות לצורך פשיעה כלכלית ויסייע במניעת פשיעה כלכלית, הלבנת הון ומימון טרור באמצעות השתלטות על חברות מדף.

במסגרת התיקון לחוק, נוספו לרשמת החברות ברשות התאגידים במשרד המשפטים, סמכות לניקוי מרשם החברות באמצעות מחיקה מנהלית של חברות מדף שאינן פעילות, כדי למנוע מצב שעבריינים ישתלטו על חברות אלו לצורך פשיעה כלכלית.

בנוסף, החוק מהווה בשורה משמעותית בשני מישורים נוספים: הקלה ברגולציה על חברות ושיפור מהימנות ועדכניות מרשם החברות. זאת, לטובת קידום עסקים ושיפור היעילות במשק הישראלי. נדגיש, כי כיום ישנן כ-200,000 חברות רדומות מפרות חוק – שאינן מגישות דוחות ומשלמות אגרה, רובן אינן פעילות בפועל ומחיקתן מהמרשם תשפר משמעותית את מהימנות מרשם החברות, תסייע לבעליהן במחיקתן ותמנע ניצול לרעה של חברות אלה להשתלטות ולפעילויות בלתי חוקיות. בנוסף, רשות התאגידים פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות וגופי אכיפה וביטחון למיגור פעילויות בלתי חוקיות המבוצעות באמצעות חברות קש.

התיקונים הנוספים בחוק יהיו קיצור תקופת הגשת תביעות חוב: חיסכון של מיליונים למשק – קיצור פרק הזמן להגשת תביעת חוב בהליכי פירוק מרצון של חברות מ-6 חודשים ל-90 ימים בלבד. שינוי זה צפוי לחסוך למשק ולציבור עלויות משמעותיות, המוערכות במיליוני שקלים בשנה. זאת משום, שהוא מקצר את משך הזמן שבו חברות נמצאות בתהליכי פירוק, מייעל את התהליך המשפטי ומפחית עלויות, כמו שכר טרחת נאמנים ועורכי דין. החיסכון הנובע מהתייעלות זו עשוי להגיע למיליוני שקלים בשנה.

הקלה בירוקרטית

כמו כן, הפחתת ביורוקרטיה לחברות זרות כאשר יהיה נגישות למשק הישראלי – הסרת הדרישה לתרגום מסמכי ההתאגדות של חברות חוץ לעברית בלבד. מעתה, חברות חוץ המבקשות להירשם בישראל, יוכלו להגיש תרגום לעברית או אנגלית (כיום נדרש להגיש תרגום לעברית גם של מסמכים באנגלית).

צעד זה יקל משמעותית על כניסת חברות זרות לפעילות במשק הישראלי, ויהפוך את ישראל ליעד אטרקטיבי יותר להשקעות בינלאומיות. וגם תיקון עקיף לחוק העמותות: רישום עמותות באופן דיגיטלי וללא עורך דין – כחלק מהתיקון, אושר גם שינוי עקיף לחוק העמותות. שינוי זה מאפשר להגיש בקשה לרישום עמותה על בסיס אימות זהותם והצהרה דיגיטלית מתאימה , ללא צורך בתצהיר חתום של המייסדים בפני עורך דין. התיקון צפוי להפחית עלויות ולהקל על הליך הרישום, במיוחד לאור העובדה שמדי שנה נרשמות כ-2,200 עמותות חדשות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות