"אחים לנשק" יוצאים למתקפה: הגישו תביעה על הוצאת דיבה

הארגון הגיש תביעה של מיליוני שקלים נגד אליהו יוסיאן, מיכאלי, תמר מיקל ועמליה עוזר בשל פרסום שקרי והסתה במסגרתו כונו הפעילים, בין השאר "בוגדים"
גילי סיוון-כהן |
מחאה של ארגון אחים לנשק. צילום: פלאש 90

לאחר מכתבי ההתראה שכבר נשלחו, הגיש ארגון "אחים לנשק" תביעות לשון הרע בסך מיליוני שקלים נגד אליהו יוסיאן, פאני מיכאלי, תמר מיקל ועמליה עוזר. תביעות נוספות יוגשו בהמשך.

בארגון דורשים פיצוי בסך כולל של מיליוני שקלים, מחיקת כל פרסום על אחים לנשק ומובילי הארגון בכל פלטפורמה, תיקון, הכחשה והתנצלות – כך דורשים באחים לנשק מארבעה צייצני טוויטר שהסיתו נגד הארגון.

"מחבלת נאצית, זוהמה רעיונית, מתיוונת, נוכרים, גייס חמישי, ארגון טרור, בוגדים לדין"- מכונת הרעל כיוונה את החצים לארגון אחים לנשק וכעת מפיצי הרעל יידרשו לדין. באמצעות עו"ד עמית מור ממשרד נשיץ ברנדס אמיר, הוגשו ארבע תביעות לאחר מכתבי התראה.

יותר מ-30 פרסומים מסיתים

כנגד תמר מיקל שפרסמה למעלה מ-30 פרסומים מסיתים הוגשה תביעה בדרישה לפיצוי של למעלה מארבעה מיליון ש"ח, כנגד פאני מיכאלי הוגשה תביעה בגין שישה פרסומים מסיתים לפיצוי בסך כולל של שלושה מיליון שקלים ופיצוי אישי לשירה אטינג ורון שרף בסך כולל של תשע מאות אלף שקל.

אליהו יוסיאן נתבע על פרסום מסית במאה וארבעים אלף שקל ועמליה עוזר נתבעה על שני פרסומים מסיתים במאתיים ושמונים אלף שקלים.

על פי התביעה שהועמדה נגד יוסיאן על 140 אלף שקלים, אליהו יוסיאן, הוא מנהל עמוד פעיל ברשת החברתית טוויטר בשם המשתמש limoodiran@ משמש כפנליסט בתכניות טלוויזיה ומרבה להתראיין בערוצי התקשורת בתחום האיראני, חוקר ומרצה – ומתבטא פעמים רבות באופן מעורר מחלוקת (לשון המעטה), גזעני ומסית, ככל הנראה לשם האדרת עצמו בעיני אוכלוסייה מסוימת.

"פרסום מסית ושקרי"

"תביעה זו מבוססת על פרסום מסית ושקרי ביחס לתובעת שהעלה הנתבע לעמוד הטוויטר שהוא מנהל.

"מדובר", נכתב בתביעה, "בפרסום מסית ורווי שטנה, המהווה שקר ובדיה של ממש, במסגרתו מייחס הנתבע לתובעת (ולפעיליה) בגידה במדינת ישראל וכן חתירה תחת המדינה ומוסרית כדי למוטט אותה בפרסום זה יש כדי לבזות את התובעת ולהציגה באופן שלילי ופוגעני, להסית נגדה מתוך כוונה לפגוע בשמה ואף לפגוע פיזית בנציגיה ופעיליה".

עוד נכתב: "הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שהנתבע בחר להעלות לרשת את הפרסום המסית והשקרי בשיאה
של מלחמת "חרבות ברזל", בעת כה קשה, שבה נציגי התובעת עושים לילות כימים בשירות מילואים כפעיל וכן פועלים לקידום שירות אזרחי או צבאי בקרב כל חלקי החברה הישראלית".

לדברי נציגי הארגון, "בפרסום מושא כתב תביעה זה הנתבע התעלם לחלוטין מהמציאות כהווייתה, לרבות מפועלה הרב של התובעת ונציגיה ובחשיבותה לציבור, ופרסם ביודעין ובכוונה תחילה פרסום מסית, זדוני ושקרי לתפוצה רחבה של אנשים, הכל במטרה לפגוע בובות ברבים, להשניא עליה ציבור שלם, לפגוע בתמיכה לה היא זוכה וכל זאת על חשבון האמת ותוך דריסת ערכי מוסר בסיסיים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות