"מי ששילם יותר הצליח לעלות על טיסות החילוץ של ארקיע"

חברת ארקיע חויבה בפיצוי של 7,000 שקל לבני זוג שנתקעו בכרתים בתחילת המלחמה, לאחר שטענו כי על טיסות החילוץ עלו רק מי ששילם מחיר מופקע
נעמה כהן |
מטוס ארקיע
מטוס ארקיע, צילום: פלאש 90

בתחילת מלחמת חרבות ברזל חברות תעופה זרות וגם ישראליות ביטלו טיסות לארץ, בימים האחרונים ניתן פסק דין נגד חברת ארקיע, בו חויבה לשלם סך של כ-7,000 שקלים פיצויים לבני זוג שנותרו בכרתים שלושה ימים נוספים, לטענת התובעים, חברת ארקיע הוציאה טיסות חילוץ אך רק למי ששילם מחירים מופקעים ולא לבעלי הכרטיסים.

התובעים רכשו בחברת ארקיע כרטיסי טיסה הלוך ושוב לכרתים ביוון, יום למחרת פתיחת המלחמה הם היו אמורים לחזור ארצה, מאחר ומדובר היה במטוס חכור על ידי ארקיע, הטיסה בוטלה ולחברת ארקיע לא היתה כוונה להטיס את אותם ארצה ואף לא היה בכוונתה לדאוג להם לטיסה חלופית או למציאת פתרונות חלופיים כפי שמחויבת לפי חוק.

"התובעים נאלצו להסתדר בכוחות עצמם ולמצוא טיסה שתשיב אותם ארצה, בה בעת שנודע להם כי למרות "המלחמה בישראל", שדה התעופה פועל כרגיל, חברת ארקיע ממשיכה לטוס כרגיל ואף מתגברת טיסותיה ומספקת טיסות חילוץ מיוון במחירים מופקעים, אך טיסות אלו אינן מיועדות ללקוחות שכבר רכשו כרטיסים מבעוד מועד והיו אמורים לשוב ארצה, אלא רק לנוסעים אחרים שהיו מוכנים לשלם מחירים מופקעים עבור טיסת חילוץ", נכתב בתביעה.

"טיסות במחירים מופקעים"

מנגד, חברת ארקיע ביקשה לדחות את התביעה על הסף וטענה כי הודיעה על ביטול הטיסה לנוסעים, ובכללם לתובעים, ופעלה לאיתור מטוס חלופי לביצוע הטיסה, ואולם בסופו של דבר הדבר לא צלח נוכח הכאוס ששרר במיוחד בימים הראשונים למלחמה בעקבות ביטולי טיסות והצורך לספק טיסות חילוץ רבות מיעדים שונים בעולם ארצה. עוד הוסיפה חברת ארקיע כי השיבה לתובעים את התמורה ששילמו עבור הטיסה.

בסיכומו של דבר, השופט לא קיבל את בקשת חברת ארקיע לדחות את התביעה על הסף והורה כי חברת ארקיע תפצה את בני הזוג באלפי שקלים. "לאחר שבחנתי את התשתית הראייתית שהוצגה בפניי והמונחת בתיק, בשים לב להגיון, לשכל הישר, ותוך שאני לוקח בחשבון את טענותיהם ההדדיות של הצדדים בכתבי הטענות. אני קובע כי לסילוק סופי ומוחלט של המחלוקות מושא תיק זה, תשלם הנתבעת לתובעים סך כולל של 6,800 שקלים", כתב השופט אלישי בן יצחק בהחלטתו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות