התחזתה לחולת סרטן וקיבלה "תרומות" – נידונה ל-300 שעות של"צ

יאנה קנטור, ששימשה בעבר עורכת בתחנת הרדיו כאן רק"ע, קיבלה 100 אלף שקל תרומות ממכרים לאחר שטענה כי היא זקוקה לסיוע כספי למחלתה
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

יאנה קנטור, מי שהייתה העורכת ועיתונאית של תחנת רדיו "כאן רק"ע", שבטענה כוזבת כי היא חולת סרטן הזקוקה לסיוע כספי, הוציאה משלושה מתלוננים כ-100 אלף שקל, נדונה בבית משפט השלום בתל אביב, באחרונה ל-300 שעות לתועלת הציבור.

קנטור הורשעה בכך בקבלת דבר במרמה והונאה בכרטיס חיוב וכן זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף, לאחר שבשנים 2017 עד 2020 הציגה מצגי שווא בפני מכריה כאילו היא חולה בסרטן. שלושה ממכריה נתנו לה זכות מוגבלת להשתמש בכרטיסי האשראי שלהם לשם הפקדת ערבות כספית ובשל טענתה שהיא זקוקה לסיוע כספי למימון טיפולים בסרטן.

בניגוד להרשאה שנתנו לה מכריה, השתמשה הנאשמת בכרטיסי האשראי שלהם לביצוע עסקאות בסכום כולל של כ-100,000 שקלים למימון שהותה בבתי מלון ועסקאות נוספות. כשפנו אליה מכריה לברר את פשר החיובים, היא שילמה את מרבית הכסף ישירות לבתי העסק. במסגרת חקירת הפרשה, התבקשה קנטור על ידי המשטרה להמציא אישור שאמנם חלתה בסרטן, היא מסרה למשטרה מסמך מזויף שכאילו נחתם על ידי רופאה בבית חולים שלפיו היא חולה בסרטן.

"אין סיבה לביטול הרשעה"

הסניגור ביקש מבית המשפט כי הרשעת הנאשמת תבוטל, אולם השופט איתי הרמלין דחה את הבקשה וציין בגזר הדין כי לא הוצגה כל הנמקה אמיתית לכך שהמקרה של הנאשמת צריך להוות חריג לכלל שלפיו יש להרשיע נאשם שביצע עבירה ואין ראיה כלשהי לכך שעתידה של הנאשמת יפגע כתוצאה מהרשעתה.

"בקביעת מתחם העונש יש להתחשב גם בניצול הציני של הנאשמת את טוּב לבם של מכריה והאמפתיה שלהם למצוקה הכוזבת שהציגה בפניהם. מעשיה של הנאשמת פגעו באמון האנושי הבסיסי בין אנשים ובוודאי גם באמונה בטוֹב. פגיעה מעין זו עלולה להיות הרסנית עבור החברה שבה היא מתרחשת, שכן יחסי אמון בין פרטים בחברה מאפשרים לה לתפקד טוב יותר תוך שיתוף פעולה בין הפרטים שבתוכה", כתב השופט הרמלין בגזר הדין.

עוד הוסיף השופט: "התחזות מכוערת לחולת סרטן עלולה לפגוע בחולים באמת שיתקלו בחוסר אמון מצד אחרים. המחשה לדברים אלה ניתן למצוא בתצהיר נפגע העבירה שבו הוא תיאר את הטראומה שנגרמה לו כתוצאה ממעשיה הציניים של הנאשמת, ואת חוסר האמון שפיתח בבני אדם בעקבות מעשיה המכוערים".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתי הרמלין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות