כתב אישום: עקצו במאות אלפי שקלים עשרות קשישים

4 נשים, תושבות חולון, נאשמות כי הקימו חברות ובאמצעותן פנו לקורבנות, הציעו להן מנוי לתיקון מוצרי חשמל ועקצו כל אחד מהם באלפי שקלים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד ארבע נאשמות, תושבות חולון, שעקצו יחדיו עשרות קורבנות מאוכלוסיות מוחלשות, בהם קשישים רבים, בסכום של למעלה מ-400,000 שקלים.

מכתב האישום שהוגש, עולה כי אביבית שירזי, סיוון צמח ולינוי חמרה הקימו יחדיו בשנת 2018 את חברת "ליין פור יו", וכן כי שלושתן, יחד עם מלי ברכה, הקימו בשנת 2020 את חברת "מאי סנטר". במסגרת פעילות החברות, ארבע הנאשמות ביצעו עסקאות "מכר מרחוק" של מנוי לתיקון מוצרי חשמל, באמצעות טלמרקטינג, לקורבנות שונים ברחבי הארץ, חלקם קשישים.

במהלך השיחות איימו נציגות החברה על הקורבנות ושיקרו להם כדי לקבל מהם כספים במרמה. בין היתר, אמרו הנאשמות והעובדות שפעלו בהנחייתן לקורבנות כי קיים חוב על שמם, דרשו מהם לשלם דמי ביטול מנוי וכן תשלומים רטרואקטיביים על שנים עברו. הנאשמות עשו זאת תוך שימוש בטון תקיף, איום כי השיחות מוקלטות וכן כי אי תשלום מצד הקורבן יביא לפתיחת הליכי הוצאה לפועל ולתביעה באמצעות עורך דין, להצמדת תשלום בריבית ולשימוש בפרטי האשראי שלהם.

48 אישומים

כך למשל, התקשרו נציגות החברה מספר פעמים אל קשיש בן 86 והציעו לו פעם אחר פעם לחדש את המנוי לשירות התיקונים, בעלות של 3,000 שקלים לשנה. בכל אחת מהפעמים בהן התקשרו הנציגות שילם המתלונן הקשיש את הכספים המבוקשים. באחת השיחות, כאשר הקשיש הביע את רצונו לבטל את המנוי, השיבה לו הנציגה כי עלות הביטול היא 7,000 שקלים. לאחר שהקשיש שילם את הסכום, התקשרה אלי הנציגה פעם נוספת ודרשה ממנו לשלם רטרואקטיבית עבור השנה הקודמת.

בהזדמנות אחרת, התקשרה נציגת החברה אל קשישה בת 90 והציעה לה לרכוש מנוי לשירות התיקונים בעלות של 2,700 שקלים. לאחר ששילמה את הסכום, ובעקבות פניה נוספת מצידה של החברה, העבירה הקשישה בהעברה בנקאית סכום נוסף של 2,000 שקלים. לאחר מספר חודשים, בעקבות דרישה של נציגת החברה אל הקשישה, שילמה הקשישה לחברה סכום נוסף של 3,300 שקלים וזאת תוך שהנציגה מאיימת עליה כי אם לא תשלם, ינקטו כנגדה הליכים משפטיים. שיחת איומים זאת חזרה על עצמה פעמים נוספים, תוך שהנאשמות סחטו במרמה מהקשישה בסך הכל 9,500 שקלים.

כתב האישום מגולל 48 אישומים, בכל אחד מהם קורבן שנעקץ על ידי הנאשמות באלפי שקלים. לנאשמות מיוחסות עשרות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (קבלת דבר במרמה), סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בנוסף, מיוחסת לנאשמות עבירה הלבנת הון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות