אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק לסמכויות נרחבות לשוטרים

על פי הצעת החוק, שוטר יהיה רשאי להעתיק מידע שנאגר בטכוגרף דיגיטלי המותקן ברכבים מסוימים ואף לעכב כלי רכב למשך שעה לצורך זה
מעיין לביא |
המשטרה תוכל לצלם בכל מקום. צילום: דוברות המשטרה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 135), התשפ"ד-2024. 42 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 4 שהתנגדו, ללא מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.

מוצע לקבוע ששוטר שהוסמך לכך, אף בהיעדר חשד שנעברה עבירה לפי פקודת התעבורה המקנה לשוטר סמכות לעכב אדם או רכב, יהיה רשאי לדרוש, להפיק או להעתיק מידע שנאגר בטכוגרף דיגיטלי המותקן בכלי רכב, ככל שמותקן, לשם פיקוח ואכיפה על ביצוע הוראות לפי פקודת התעבורה, ואף לעכב אדם או רכב למשך פרק זמן שלא יעלה על שעה, לשם מילוי דרישה זו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תקנה 364 (ד) לתקנות התעבורה קובעת חובה להתקנת טכוגרף אנלוגי בכלי רכב המפורטים בתקנות, כגון אוטובוסים ומשאיות שמשקלן הכולל המותר עולה על 8,000 ק"ג. הטכוגרף משמש לתיעוד פעילות כלי הרכב וכפועל יוצא – לתיעוד פעילות הנהג. בהתאם לחובה זו מותקן במשך שנים רבות טכוגרף אנלוגי בכל כלי הרכב האמורים.

אישור מהאיחוד האירופי

על רקע המעבר לשימוש בטכוגרף דיגיטלי המתבצע במדינות האיחוד האירופי, ייצור הטכוגרף האנלוגי הולך וקטן במהלך השנים ומסתמן כי בטווח הקצר יהיה קושי ברכישתו, התקנתו ואחזקתו בישראל. כמו כן נמצא כי הטכוגרף הדיגיטלי המיוצר על ידי מדינות האיחוד האירופי ומאושר על ידי האיחוד האירופי, הוא בעל איכות גבוהה יותר מהטכוגרף האנלוגי, בעל מאפיינים טכנולוגיים מתקדמים ורמות אבטחת מידע ובקרה גבוהים, המקטינים את החשיפה לזיוף. לנוכח כל זאת מדינת ישראל מעוניינת להשתמש בטכוגרף דיגיטלי ובייחוד בזה המאושר על ידי האיחוד האירופי.

מוצע לתקן את פקודת התעבורה, ובכך להשלים את הסדרת היבטי הפיקוח והאכיפה בנוגע למעבר לטכוגרף הדיגיטלי, ובייחוד לנוכח השינוי בטכנולוגיה הכרוך בכך".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות