נתפס נוהג 5 פעמים ללא רישיון – ביהמ"ש פסל רישיונו לצמיתות

רק לאחר ערעור שהגישה המדינה, התערב ביהמ"ש והורה על פסילה לצמיתות של רישיון הנהיגה של ג'עפר אלאטרש, שבמהלך 7 שנים הורשע בעבירה זו 5 פעמים
רונן לוי |
אילוסטרציה Envato

לאחר הגשת ערעור, בית המשפט המחוזי בבאר שבע פסל לצמיתות את רישיון הנהיגה של ג'עפר אלאטרש, אשר בשבע השנים האחרונות כבר הורשע לא פחות מ-5 פעמים בביצוע העבירה של נהיגה בזמן פסילת רישיון.

על פי כתב האישום, לפני מספר חודשים נתפס אלאטרש נוהג למרות שרישיונו נפסל. כאשר התבקש להזדהות בפני שוטר, הציג עצמו בשם אחר. השוטר חשד באלאטרש, ובעקבות חיפוש על גופו נמצאה תעודת הזהות האמיתית שלו. במהלך החקירה התגלה כי אלאטרש כבר ביצע מספר פעמים בעבר עבירות דומות. במסגרת גזר-דינו, בית-המשפט לתעבורה נמנע מלפסול את אלאטרש לצמיתות, והטיל עליו, בין היתר, פסילה למשך 12 שנים, אשר תצטבר לפסילה של 10 שנים, שהוטלה עליו בתיק הקודם.

המדינה, הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בטענה כי יש לפסול את רישיון הנהיגה של אלאטרש לצמיתות, בשל המסוכנות הרבה שהוא מהווה לציבור.על החלטת בית המשפט לתעבורה בבאר שבע, אשר נמנע מפסול לצמיתות של רישיון הנהיגה של אלאטרש, שהורשע בעבירות נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, מסירת פרטים כוזבים ונהיגה ברכב ללא ביטוח.

אפקט הרתעה

במסגרת הערעור, נטען כי אלאטרש הורשע בפעם השישית בעבירות חמורות, ביניהן נהיגה בזמן פסילה, נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים, ונהיגה בקלות דעת. למרות שריצה מאסרים בפועל בגין עבירות אלה, הוא שב וביצע עבירות דומת בגינן נדון בתיק הנוכחי. עוד נטען בערעור כי בית המשפט לתעבורה לא נתן משקל ראוי לזלזול בוטה בערכים המוגנים מצדו של אלאטרש, לצורך בהחמרת הענישה כדי להרתיע נהגים מסוכנים.

עוד הוסיף עו"ד שטורק, את קביעת בית המשפט לתעבורה עצמו, לפיה מדובר באדם לו עבר תעבורתי "מהכבדים והחמורים שפגשתי לא מבחינת כמות ההרשעות לא מפאת חומרת העבירות שביצע בעברו תוך פרק זמן קצר של מספר שנים", דבר המלמד כי דווקא פסילת רישיון הנהיגה לצמיתות זה העונש הראוי בנסיבות העניין, ולכן גם מידתי.

כאמור, שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע נתן זלוצ'ובר, קיבל את הבקשה ופסל לצמיתות את רישיונו של אלאטרש, תוך שהוא מפעיל את סעיף הרלוונטי בפקודת התעבורה המחייב הטלת עונש זה על מי שכבר הורשע בעברו בעבירות תעבורה חמורות.

עונש חמור

בפסק-הדין של בית-המשפט המחוזי נקבע כי פסילת רישיון נהיגה לצמיתות היא אכן עונש חמור, המגביל את התניידותו של אדם לכל חייו, אך הוא נועד להרחיק נהגים מסוכנים מהכביש ולמנוע תאונות חמורות. עוד צוין, כי בהצעת החוק, לפיה יש להטיל פסילה לצמיתות על עברייני תנועה מועדים, נכתב, בין היתר, כי מטרתו היא להרחיק נהגים מסוכנים מהכביש לתקופות ממושכות ואף לצמיתות ולהפסיק את התופעה לפיה רק לאחר התרחשות תאונה חמורה מתברר שלנהג החשוד עשרות הרשעות קודמות, ביניהן עבירות תנועה חמורות.

השופט זלוצ'ובר אף ציין, כי שיקול הדעת של בית המשפט במקרים כאלה הוא צר, והחריג לפיו אין להטיל פסילה לצמיתות יחול רק כאשר אין סכנה לציבור מהמשך נהיגתו של הנהג הנאשם. במקרה של אלאטרש, מדובר באדם המזלזל בהוראות החוק ומסכן את ביטחון הציבור, ללא כל סימן לשינוי חיובי בהתנהגותו בעתי, ולפיכך אין כל מקום להקל עמו.

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט נתן זלוצ'ובר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות