התנגדות לפשרה בייצוגית נגד חברה העוסקת בהחזרי מס

בעמדה שהגישה היועמ"שית לביהמ"ש נטען כי הסדר הפשרה מול חברת י.ש.ס נועד לכסות על הפרות חמורות מצדה על חוק הוראות הצרכן: "ממשיכה להטעות"
גילי סיוון-כהן |
גלי בהרב-מיארה
היועמ"שית, עו"ד גלי בהרב-מיארה באירוע אגודת הידידים של אוניברסיטת ת"א. צילום: איציק בירן

לבית המשפט המחוזי הוגשה התנגדות של היועמ"שית להסדר פשרה, שהוגש במסגרת תובענה ייצוגית נגד חברת י.ש.ס השקעות בע"מ, העוסקת בפעילות לאיתור כספים המצויים במוסדות פיננסים עבור לקוחותיה ובהחזרת מס מרשויות המיסוי.

על פי כתב התביעה, הנתבעת גבתה מלקוחותיה כספים בעבור שירות שלא ניתן, או שירות שאין בו כל צורך וכלל לא התבקש על ידי הצרכנים, בכך ש"איתרה" עבורם כספים שהיו ידועים זה מכבר ואשר הגישה אליהם ממילא פתוחה ללא תשלום באמצעות אתרי "הר הביטוח" ו"הר הכסף". כמו כן העניקה החברה שירותי ייעוץ פנסיוני ופיננסי מבלי שהיא מחזיקה ברישיון הדרוש לכך ע"פ חוק.

הסדר ללא פיצוי

לאחר אישור בית המשפט את התובענה כייצוגית הצדדים הגישו לבית המשפט בקשה לאישור הסדר פשרה, שלא משנה את התנהלות הנתבעת לעתיד אלא רק מאפשר ללקוח לבקש ולהחריג סכומים מסוימים הידועים לו. לעניין פיצוי חברי הקבוצה על הכספים שנגבו מהם בעבר – ההסדר אינו כולל כל פיצוי. ההסכם מציע הנחות בשירותי הנתבעת ל 300 הלקוחות הראשונים שיפנו לקבלת שירותיה בעתיד.

על פי עמדת היועצת המשפטית לממשלה הסדר הפשרה נועד לכסות על ההפרות החמורות שבוצעו על ידי הנתבעת והעומד בראשה, באופן המסדיר עתידית את פעילותה הבלתי חוקית של הנתבעת המפרה את חוק הוראות הגנת הצרכן וממשיכה להטעות בהצגת שירות ללקוחות לאיתור כספים לא ידועים, ובהפרת חובת הגילוי אודות פרטים מזהים של החברה תוך הסתרת הזהות המשפטית שלה. כמו כן, ההסדר כולל הנחה ללקוחות עתידיים ואינו מקנה פיצוי לחברי הקבוצה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות