מלחמתה של הספורטאית המצטיינת לקבל הכרה כיהודייה

אלופת החלקה על הקרח ניהלה מאבק ארוך ועיקש מול משרד הפנים שדרש ממנה להוכיח את שורשיה היהודים. רק לאחר עתירה לביהמ"ש היא זכתה בהכרה
נעמה כהן |
החלקה על הקרח. צילום אילוסטרציה: envato

ג’ היא ספורטאית מקצוענית בהחלקה על הקרח, ובגיל 25 היא זכתה במדליות זהב בתחרויות בארה"ב. למרות שהמדליסטית הוכיחה את שורשיה היהודי, משרד הפנים התעקש לקבל ממנה מסמכים עתיקים. כעת לאחר שהגישה עתירה לבית המשפט משרד הפנים אישר את בקשתה.

משרד הפנים דחה את בקשת עלייתה של הצעירה, בטענה שהמסמכים אותם הגישה אינם מספיקים להוכחת שורשיה היהודיים. נציגי המשרד דרשו ממנה לספק להם אישורי קבורה של סבה ותעודת הפטירה שלו. לדברי בא כוחה, מדובר במסמכים שאינם נדרשים על פי הנהלים המקובלים לבקשת עליה. כל מי שמבקש לעלות לישראל, עליו להוכיח את יהדותו, או את יהדות אחד מהוריו או סביו.

ג’ הצליחה להוכיח מעל לכל ספק את שורשיה היהודיים, וכך זכתה לאפשרות לייצג את המדינה בתחרויות בינלאומיות. רק לאחר שהספורטאית הגישה עתירה לביהמ"ש לעניינים מנהליים בירושלים, נעתרו במשרד הפנים לבקשה – מבלי לדרוש ממנה כל הוכחה נוספת לשורשיה היהודיים. כעת, ג’ יכולה לייצג את המדינה בתחרויות בינלאומיות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות