משקיעים טוענים להונאה: "להכריז על 'קאסה אירופה' חדלת פירעון"

בבקשה שהוגשה לאחרונה לביהמ"ש המחוזי בת"א, טוענים המשקיעים כי החברה בבעלות איציק דהן צברה כלפיהם חוב של כ-7.8 מיליון שקל שאין ביכולתה לפרוע
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

קבוצת משקיעים פנו לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה להכריז על חברת 'קאסה אירופה', שבבעלות איציק דהן, כחדלת פירעון. המשקיעים, המונים 23 במספר, טוענים כי החברה חייבת להם סכום מצטבר של כ-7.8 מיליון שקלים. נגד החברה פורסם תחקיר שהציג עדויות רבות של משקיעים שהאמינו כי כספם יושקע בנכסי נדל"ן מניבים בגרמניה, בהבטחה לתשואות גבוהות. בפועל, על פי החשדות, חלק מהכספים כלל לא שימשו להשקעה כפי שהובטח.

על פי המשקיעים, דהן והחברה שבבעלותו הציגו מצגי שווא על נכסים מפוארים, העבירו כספים תמורת מניות שליטה בפרויקטים השונים, ולאחר מכן התחמקו ממתן התשואות שהובטחו. בנוסף, ניתנו צ'קים דחויים שהתגלו כחסרי כיסוי או בוטלו. בבקשה נטען כי דהן התחמק מהעברת הכספים, ובתגובה נשלחו אליו תלונות במשטרה ומכתבי התראה.

התחייב לשלם

בין תשעה מהתובעים, חברי קבוצת 'יסמין', לדהן ולחברה נחתם הסכם פשרה בו התחייב דהן לשלם 1.1 מיליון שקלים בפריסה לתשלומים, למרות שהחוב בפועל גבוה יותר. עד כה הועברו לתובעים רק 225 אלף שקלים, ודהן לא עמד בהתחייבויותיו. חלק מהמשקיעים שהצטרפו לתביעה להכריז על 'קאסה אירופה' כחדלת פירעון, הגדילו את החוב הנטען לכ-7.8 מיליון שקלים.

בבקשה לבית המשפט נטען כי דהן ניסה לשכנע את המשקיעים לערוך "תספורת" בהשקעתם ולקבל רק חלק מכספם בחזרה. כמו כן, הוא הודיע כי ייאלץ ליטול הלוואה של 3.5 מיליון יורו מהבנק כדי לעמוד בהחזר חובותיו, דבר שמעיד על פי הבקשה על חדלות פירעון. המשקיעים טוענים כי דפוס הפעולה של החברה גובל במעשי נוכלות ורמייה, ויש חשש אמיתי כי הנכסים שבגרמניה יוברחו וישאירו את התובעים חסרי כל. לכן, הם מבקשים מבית המשפט להכריז על 'קאסה אירופה' כחדלת פירעון ולמנות נאמן למיפוי ומימוש הנכסים להחזר חובות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות