6 שנות מאסר למאמן קרקס שביצע עבירות מין בנערות

במסגרת גזר הדין קבע ביהמ"ש המחוזי בב"ש כי הנאשם, ברנרד חזן, יפצה את המתלוננות בסכום כולל של 160 אלף שקל: "אות קין על מצחו"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, בהרכב השופטים יעל רז-לוי, אהרון משניות ורחל תורן, הטיל על ברנרד חזן, מאמן קרקס בעיר בדרום, 6 שנות מאסר לריצוי בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי בסך כולל של 160 אלף שקלים.

חזן שימש שנים רבות מנהל קרקס והעביר אימוני קרקס, ובמסגרת פעילותו זו אימן קטינות רבות ונערות בגילים שונים, וביניהן המתלוננות: שתי קטינות וצעירה נוספת בת 19. הצדדים הגיעו להסדר טיעון במסגרתו תוקן כתב האישום והנאשם הודה והורשע בשורת עבירות מין שביצע במתלוננות. הסדר הטיעון כלל הסכמה לפיה המאשימה תעתור לעונש מקסימלי של 7 שנות מאסר, וההגנה תהיה חופשיה בטיעוניה לעונש.

בהתאם לכתב האישום המתוקן בו הודה והורשע, הנאשם היווה דמות מרכזית ומשפיעה עבור המתלוננות בתחום המקצועי ובתחום האישי, והן בילו במחיצתו שעות ארוכות. הנאשם ניצל את תפקידו ומעמדו המקצועי בעיני המתלוננות, תוך שדאג ליצור מערכת יחסים קרובה ותלותית שלהן בו, לשם ניצולן המיני.

במתלוננת הראשונה הבגירה ביצע עבירה של מעשה מגונה ב"לופט" שהחזיק לצרכי פעילותו של הקרקס. במתלוננת השנייה, שהייתה קטינה בת 16, ביצע שורה של מעשי סדום, תוך ניצול יחסי התלות שלה בו. במתלוננת השלישית, שהיתה אף היא קטינה שטרם מלאו לה 16 שנים, ביצע מעשים מגונים תוך ניצול יחסי התלות שלה בו, וכן ביצע בה מעשה סדום.

"אות הקין לא ימוש"

בית המשפט שקל לחומרא את העובדה שמדובר במספר רב של מעשים שהתפרשו לאורך מספר שנים, תוך ניצול יחסי התלות והמרות. נקבע כי מעשיו לא היו מעידה חד פעמית, אלא ניצול שיטתי של צעירות שהתאמנו אצלו, שהשתוקקו לחוות הצלחה ולהיכנס לעולם האמנות והזוהר, ושראו בו דמות בוגרת להערצה וחיקוי, בעוד הוא השתמש בהן לסיפוק יצריו ודחפיו המיניים. עוד שקל בית המשפט את מדיניות הענישה הנוהגת בעבירות דומות. לקולא התחשב בית המשפט בהודאתו בעבירות, בהיעדר עבר פלילי ובנסיבותיו האישיות שפורטו במסגרת ההליך.

כאמור, בית המשפט גזר על הנאשם עונש מאסר משמעותי של 6 שנות מאסר ופיצוי כולל בסך של 160 אלף שקלים, המבטא את חומרת המעשים, את פגיעתם הקשה בערכים חברתיים מוגנים ואת הצורך בהרתעת הרבים, תוך שהוא מציין כי "אות הקין על מצחו משמעותי, לא ימוש, ומהווה ענישה בפני עצמה".

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת יעל רז-לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות