חצי שנת פסילה לנהג שברח, לא ציית לשוטר וסירב לבדיקת שכרות

הסדר טיעון מקל לנהג שסירב לבדיקת שכרות ואי ציות להוראת שוטר
מעיין לביא |
פעילות אגף התנועה (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: דוברות המשטרה

מה שהחל בתיק של סירוב לבדיקת שכרות ואי ציות להוראות שוטר ובקשה למאסר של התביעה, הסתיים בהסדר טיעון מקל אליו הגיע הסנגור עו"ד יאיר בן שטרית בפסילה של שבעה חודשים בניכוי 30 ימי הפסילה המנהלתית וקנס בסך 1000 שקלים. השופטת שרית זוכוביצקי-אורי קיבלה את הסדר הטיעון.

על פי כתב האישום, הנהג תושב בית שמש לא ציית להוראות שוטר שהורה לו להתלוות לניידת לצורך בדיקת ינשוף וכן נהג ברכב בהיותו שיכור בכך שסירב לתת דגימה של אוויר נשוף לפי דרישת השוטר. בתחילה התביעה טענה כי עמדתם בתיק למאסר, אולם אז החל עו"ד בן שטרית לייצג את הנאשם ובמשא ומתן ראשוני דרשה כי הסדר טיעון יהיה מינימום של שנתיים פסילה ויום לא פחות.

עורך דין יאיר בן שטרית

עו"ד בן שטרית לא ויתר, כפר בתיק וקבע אותו לדיוני הוכחות. כאשר הגיעו הצדדים לדיון לפני גניסת השופטת עוד נטען כי במקרה והנאשם יורשע הפסילה תהיה ל-36 חודש, על פי הלכת חמו שלפיה סירוב לשכרות רואים אותו כמי שנהג בשכרות ועונש מחייב פסילה של שנתיים וכשיש גם אי ציות זה מוסיף מספר חודשי פסילה. הסנגור ניגש לפגישה נוספת עם התביעה ולאחריו הגיע עו"ד בן שטרית להסכמה כי כתב האישום יתוקן לסעיף 26 (2) לתקנות, במקום עבירת סירוב ועבירת של אי ציות תימחק מכתב האישום, ועונש מוסכם של 7 חודשי פסילה וקנס זעום של אלף שקלים.

השופטת שרית זוכוביצקי-אורי, כאמור קיבלה את הסדר הטיעון גזרה על הנאשם תשלום קנס בסך 1,000 שקלים וכן פסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 7 חודשים בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית כך שייפסל לתקופה של 6 חודשים נוספים.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת זוכוביצקי-אורי שרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות