מעל 17 מיליון שקלים הושבו ממימוש זכויות מס של ניצולי שואה

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מפרסמת רשות המסים נתונים מהמהלך הייזום למימוש זכויות מס של ניצולי שואה: בשנה החולפת הושבו כ-5 מיליון שקלים
דניאל בן חמו |
מספר על זרועו של שורד שואה. צילום ארכיון: פלאש 90

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מפרסמת רשות המסים נתונים מהמהלך הייזום למימוש זכויות מס של ניצולי שואה, לפיהם בשנה החולפת הושבו כ-5 מיליון שקלים לכ-350 ניצולי שואה. סה"כ מתחילת המהלך שהחל בשנת 2020, הושבו מעל 17 מיליון שקלים.

במסגרת המהלך הכולל, פנתה רשות המיסים לכ-2,000 ניצולים (מתוכם 750 בשנה החולפת) בעקבות מידע שהתקבל מהרשות לזכויות ניצולי שואה, כמי שאינם ממשים את זכאותם להטבות מס בשל נכות רפואית מזכה לפי חוק נכי רדיפות הנאצים או חוק נכי המלחמה בנאצים, והזמינה אותם להגיש בקשות להחזרי מס לשנים קודמות.

מדובר בניצולי שואה שהגישו בעבר דוחות או בקשות להחזר מס אולם לא כללו את הנכות הרפואית וכן כאלו שלא הגישו דוחות כלל. מראשית המהלך בשנת 2020, מקבלת רשות המסים מידי חודש מידע מתעדכן לגבי ניצולי שואה נוספים שעומדים בקריטריונים, ופונה אליהם למימוש זכויות באופן יזום.

כדי להבטיח את מימוש זכויות המס של הניצולים, פירטה מחלקת שומת הפרט בחטיבה לשומה וביקורת ברשות במכתבים שנשלחו, מה נדרש לעשות כדי לבקש את ההחזר, אלו פרטים למלא, אלו מסמכים לצרף, לאן לשלוח את המסמכים, מהו מספר השנים אחורה שניתן לבקש החזר ועוד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות