תיעוד: נמלט מהמשטרה והתנגש בעמוד

תופעת גניבות הרכב רק מתגברת מדי חודש, והמשטרה נותרת חסרת אונים. צפו בתיעוד של גנב רכב כאשר הוא מנסה להימלט מהניידות
דניאל בן חמו |
מחסום משטרתי, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

איפה המשילות? תופעת גניבות הרכב רק מתגברת מדי חודש, אם אלה תושבי שטחים שנכנסים על מנת לגנוב כלי רכב ואם זה תושבי ישראל. נגד אחד שכזה, בן 21 ממזרח ירושלים, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, לאחר שגנב רכב במרכז הארץ וכאשר החל אחריו מרדף, נסע נגד הכיוון, חצה רמזורים אדומים, ניגח ניידת ורק עמוד עליו עלה באי תנועה עצר אותו.

על פי נתוני חברת פוינטר חל גידול ברבעון של 170% בניסיונות גניבת רכב ביחס לרבעון הרביעי של 2023 רבעון המלחמה. השנה נפתחת עם גידול עצום בניסיונות גניבת רכב ביחס לרבעון הרביעי לשנת 2023 ומגמת העלייה ממשיכה וכנופיות הגנבים הסתגלו למצב החדש, למדו את מערכי הכוחות, את שיגרת הפעילות בשטח ולמדו שיטות התחמקות.

מכתב אישום שהוגש בימים האחרונים על ידי יחידת התביעות שלוחת שפלה, לפני כשלושה שבועות, קצת אחרי חצות הגיע תושב מזרח ירושלים, לשכונה במרכז הארץ, התפרץ אל רכב מסוג טויוטה בכך שניפץ חלון משולש בדלת ימנית קדמית והניע אותו בתוך שניות ונסע מהמקום אל עבר כביש 44 לכיוון מזרח.

שוטרים שהיו בניידת נסעו אל עבר כביש 44 בסמוך לתחנת דלק פז, שם הבחין השוטר גיא ברכב מגיע לכיוונו, כמעט נכנס בו חזיתית. מיד ובסמוך, עקף הנאשם את השוטרים, החל להימלט, תוך שלא נענה לקריאות השוטרים לעצור, האיץ מהירותו עד ל־152 קמ״ש לערך חצה את צומת התעבורה כאשר הרמזור במופע אור אדום ובהמשך ניגח ניידת משטרה שחסם את הפנייה ימינה בצומת. הנאשם נסע אל עבר מחלף נשרים, בעוד כוחות משטרה דולקים אחריו תוך שניסה לעקוף משאית ורכב משמאל.

נתפס בתום מרדף רגלי

לאחר כ־100 מטר נכנס הנאשם עם הרכב בעמוד הרמזור שנעקר ממקומו תוך שעלה על שטח הפרדה בנוי. בעקבות כך, יצא הנאשם מן הרכב והחל להימלט רגלית מהמקום אל עבר שטח מיוער, שם נתפס על ידי כוחות משטרה ונעצר.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינה יחידת התביעות כי המסוכנות הרבה הנשקפת מהנאשם מתבטאת הן בחומרת עבירות הרכוש אותן ביצע, אולם לא פחות באופן התנהלותו בכביש.

"הנאשם נהג ברכב הגנוב, תוך כדי נהיגה פרועה שסיכנה את המשתמשים בדרך, פגע בניידת משטרה תוך שהמשיך במנוסה עד אשר הגיע לצומת, שם נכנס בעמוד וכתוצאה מהתאונה העמוד נעקר ממקומו. הכל כאשר המשיב נוהג בכבישי ישראל, כאשר הוא ללא רישיון נהיגה (מעולם לא הוציא) וללא ביטוח בשעת לילה ובכך סיכן הן את חיי העוברים והשבים והן את חיי השוטרים בדרך באופן משמעותי ואך בנס האירוע הסתיים ללא פגיעה בנפש", נכתב בבקשה למעצר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות