המדינה מבקשת 9.5 שנות מאסר על "מיידוף" הישראלי

לאחר שהורשע ע"פ הודאתו, מבקשת המדינה להשית על מיכאל (מייק) בן ארי עונש מאסר ממושך: "אחת מהונאות המשקיעים החמורות שהיו בארץ"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לאחר שבית המשפט המחוזי תל אביב הרשיע בהתאם להודאתו את מיכאל (מייק) בן ארי בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות ועבירות הלבנת הון. המדינה דרשה במסגרת הטיעונים לעונש 9.5 שנות מאסר.

מהעולה בכתב האישום, שהגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה, בו הודה בן ארי, הבעלים והמנהל של חברת EGFE, בן ארי גייס מאות מיליוני שקלים ממאות משקיעים, תוך הבטחות שווא לתשואה חריגה כתוצאה מהשקעות בסיכון נמוך, ומסירת מצגים כוזבים בדבר אופי ההשקעה ונזילותם המיידית של כספי המשקיעים.

בפועל, בניגוד למצגים שהוצגו למשקיעים, נהג בן ארי בכספי המשקיעים כבשלו והשתמש בהם בהתאם לצרכיו ורצונותיו. בן ארי שילם לחלק מהמשקיעים את הריבית התקופתית או פרע את הקרן בעת שנדרשה באמצעות כספי משקיעים אחרים. בנוסף, בן ארי העביר את הכספים שגויסו מן המשקיעים לחשבונות בנק בשליטתו והשקיע אותם בנכסים ומיזמים שחרגו מהמצגים שהוצגו למשקיעים ואף רשם את חלקם על שמו הפרטי. כמו כן, בן ארי השתמש בכספי המשקיעים לשורה ארוכה של שימושים אישיים, ביניהם רכישת נכסי נדל"ן והענקת הלוואות פרטיות למקורביו.

נמלט מישראל

כזכור, בן ארי הוסגר לישראל במהלך דצמבר 2022, וזאת לאחר שנמלט מישראל בחודש מאי 2021, תוך שימוש בדרכון מזויף, למרות קיומו של צו עיכוב יציאה מן הארץ נגדו ותוך הפרת תנאי שחרורו.

בתום הליך גישור, הגיעו הצדדים להסדר טיעון, במסגרתו סוכם כי בן ארי ירצה עונש מאסר בפועל בטווח שבין חמש שנים ו-9.5 שנות מאסר. תקופת המאסר בפועל תיקבע על ידי בית המשפט בעוד חצי שנה, ובמהלך תקופה זאת אמור בן ארי לשתף פעולה עם הנאמן בתיק הפירוק להשבת כספים למשקיעים שנפגעו, מעבר לכספים שנתפסו על ידי המדינה בהליך הפלילי. במהלך התקופה יוותר בן ארי במעצר.

בבית המשפט במסגרת הדיון בטיעונים לעונש, הדגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה כי מדובר באחת מהונאות המשקיעים החמורות שהיו בארץ שפגעה במאות משקיעים. בנוסף ציינה כי במסגרת הסדר הטיעון נקבע כי העונש שיוטל על בן ארי תלוי, בין היתר, בסכום הכסף שיוחזר למשקיעים שהפסידו את כספם ובתרומתו של הנאשם לכך. הפרקליטות טענה כי תרומתו של בן ארי להעשרת קופת הפירוק הייתה זניחה.

לאור האמור ביקשה הפרקליטות מביהמ"ש המחוזי בת"א להטיל על בן ארי 9.5 שנות מאסר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות