עובד אל על לשעבר הורשע בגניבה של מאות אלפי שקלים

ביהמ"ש המחוזי מרכז הרשיע, ע"פ הודאתו, את שמעון פרץ, שניצל את תפקידו ומעמדו בחברה כדי למעול בכספיה. 2 עובדים נוספים כבר הורשעו במסגרת הפרשה
רונן לוי |
מטוסי אל על בנתב"ג, ארכיון. צילום: משה שי, פלאש 90

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע, על פי הודאתו, את עובד אל על לשעבר, שמעון פרץ, בעבירות של גניבה בידי עובד, עבירת מס, עבירת מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועוד. זאת לאחר שתוך ניצול מעמדו בחברה גנב מאות אלפי שקלים.

במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים, הגישו עוה"ד שרון בכר ובן עמי כהן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה כתב אישום מתוקן בו הודה פרץ. במסגרת ההסדר הוסכם על הצדדים כי הפרקליטות תבקש להטיל על פרץ עונש של 16 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס כספי.

מכתב האישום בו הודה פרץ עולה כי בתקופה הרלבנטית שימש פרץ כחשב החברה בנציגויות אל-על ברומניה ובפולין. יחד איתו עבדו לאה מלכה ויצמן, ששימשה כמנהלת נציגות אל-על ברומניה, והרי אריה ליבושור, שעבד בנציגות אל-על ברומניה. בין השנים 2013-2007, ניצל פרץ את תפקידו בנציגות החברה ברומניה וגנב מאות אלפי שקלים.

מעשי הגניבה בוצעו בדרכים שונות, בין היתר, באמצעות נטילת כספים שהצטברו בקופת הנציגות ממכירת כרטיסי טיסה; העברת כספים לחשבונו הפרטי של ליבושור שהעביר את הכספים לפרץ וגניבת כספים מחשבונות החברה בגין טענות כוזבות של ביטול כרטיסי טיסה על ידי לקוחות.

לאור האמור הרשיעה שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, דנה מרשק-מרום, את פרץ בעבירות של גניבה בידי עובד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן בעבירת מס של מרמה, ערמה ותחבולה. זאת, לאחר שפרץ הסתיר מהרשויות בארץ את ההכנסות מתקבולי הגניבה על מנת להימנע מתשלומי מס כדין.

2 עובדים כבר הורשעו

נוסף על כך, ביום 14.2.2024 הרשיעה השופטת מרשק-מרום את לאה מלכה ויצמן בעבירות של סיוע לגניבה בידי עובד. זאת לאחר שבמסגרת הסדר טיעון הגישה המחלקה הכלכלית כתב אישום מתוקן בעניינה בו הודתה ויצמן. מכתב האישום עולה כי במהלך התקופה הרלבנטית קיבלה ויצמן מעטפות עם כסף מזומן שהתקבל במשרדי הנציגות והעבירה אותם לפרץ.

במסגרת הסדר הטיעון סיכמו הצדדים כי יבקשו להטיל על ויצמן שמונה חודשי מאסר בפועל (שיכול שירוצו בעבודות שירות), מאסר על תנאי וקנס בגובה 230 אלף שקלים.

כמו כן ביום 16.3.2022 גזרה השופטת מרשק–מרום על הרי אריה ליבושור 4 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וכן קנס בגובה 14 אלף שקלים. זאת, לאחר שבמסגרת הסדר טיעון הורשע על פי הודאתו בעבירות של קבלת דבר בתחבולה והפרת אמונים בתאגיד. מכתב האישום המתוקן שהוגש כנגדו עולה כי במספר פעמים הועברו מחשבונות הנציגות כספים לחשבונו הפרטי והוא העביר את הכספים לפרץ.

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה מרשק-מרום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות