נדחה ערעורו של מורשע בהפצת תמונות עירום: "אין עילה להתערב"

אלון גברילוב הורשע כי הקים את ערוץ הטלגרם "ישראליות זה מותג" והפיץ תמונות אינטימיות ובעלות תוכן מיני של נשים ללא הסכמתן – ירצה 40 חודשי מאסר
רונן לוי |
ביקש שישלחו תמונות, ארכיון.

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, בטינה טאובר ולובנה שלאעטה חלאילה, התירו על כנו את גזר הדין של אלון גברילוב, יוצר ערוץ הטלגרם "ישראליות זה מותג" ופסקו פה אחד כי בשים לב לחומרת המעשים אין עילה להתערב בעונש שנגזר, 40 חודשי מאסר שהוא עונש מקל.

גברילוב יצר ערוץ טלגרם בשם "ישראליות זה מותג". במסגרת ערוץ זה הפיץ תמונות אינטימיות בהם למעלה מ-10,000 תמונות וסרטונים המכילים תוכן מיני של נשים ישראליות, בנסיבות שיש בהן כדי לבזותן ולהשפילן, בין היתר כשהן מבצעות אקטים מיניים, והכל ללא הסכמתן וללא ידיעתן. בחלק מהמקרים גם פורסמו פרטי זיהוי של הנשים באופן שמאפשר יצירת קשר עמן. הנאשם הגדיר את הקבוצות כך שיהיו פתוחות להצטרפות בפני כלל משתמשי הטלגרם ויאפשרו צפייה בתוכן אף ללא הצטרפות אליהן.

הנאשם הורשע בבית משפט השלום על פי הודאתו בעבירות של הטרדה מינית והתנכלות (ריבוי עבירות), פגיעה בפרטיות (ריבוי עבירות), סחיטה באיומים והחזקת חומר תועבה ובו דמותו של קטין.

איזון בין אינטרסים

נגזרו עליו 40 חודשי מאסר בפועל ופיצוי בסך של 3,000 שקלים לכל אחת מ-178 נפגעות העבירה מושא האישום הראשון ופיצוי בסך של 5,000 שקלים למתלוננת באישום השני.

השופטים שדחו את הערעור שקלו את מכלול השיקולים הנוגעים בעניין וביצע את האיזון הראוי בין חומרת מעשיו של המערער ובין האינטרס הפרטי של המערער, בכך שגזר את העונש ברף התחתון של מתחמי הענישה שנקבעו. נפסק כי מדובר במעשים חמורים הדורשים ענישה מחמירה בהתאם. משך המאסר שנגזר ע"י בית משפט השלום הוא ברף התחתון של מתחמי הענישה שנקבעו בהתאם לפסיקה שהוגשה על ידי הצדדים והפסיקה הנהוגה במקרים דומים.

נפסק כי לא מדובר בחריגה המצדיקה התערבות של ערכאת הערער. כך גם לגבי גובה הפיצוי אשר אינו משקף כלל וכלל את הנזק שנגרם לכל אחת ואחת מנפגעות העבירה, כפי שפורט בתצהיריהן. הפיצוי אינו מלמד על גובה הנזק או הסבל שנגרמו להן ומדובר בהכרה סמלית בפגיעה הקשה שנגרמה להן, כפי שקבע בימ"ש השלום.

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רון שפירא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות