התינוק מת בניתוח – הוריו תובעים פיצוי

בתביעה שהוגשה נגד בית החולים סורוקה בב"ש נטען כי טיפול רשלני במהלך הניתוח הוא שהוביל בסופו של דבר למותו של התינוק
גילי סיוון-כהן |
משפחת אומנה זמנית
תינוק. צילום ארכיון: פלאש 90

לבית משפט השלום בבאר שבע הוגשה תביעה של הורים, נגד בית החולים סורוקה, לאחר שבנם התינוק מת במהלך ניתוח. לטענת ההורים ניקוז רוב דמו של תינוק פג אל מחוץ לגופו, במהלך ניתוח שבוצע מוקדם מדי, הוא אשר גרם למותו.

מהלך הריונה הרביעי של האם, שנשאה תאומים בבטנה, נראה תקין לגמרי, אך בשבוע 26+2, היא הובהלה למחלקת המיון בבית החולים סורוקה, תוך שהיא נמצאת בלידה פעילה ומתקדמת. אותו יום יולדו שני הבנים, בטרם עת, האחד במשקל 810 גרם, והתינוק המנוח שנולד במשקל 950 גרם ושניהם הועברו לאינקובטור, כשהתינוק המנוח נזקק לתמיכה נשימתית.

לאחר הלידה, קיבל התינוק המנוח עירוי נוזלים עד ליומו ה-11, ולאחר מכן הוזן באופן מלא דרך הקיבה. התינוק סבל, כך נטען, ממספר אירועים של דימום מהקיבה ונזקק לנוזלים ועירויי דם וכאשר הגיע לגיל שבו מתחילים ניסיונות האכלה דרך הפה, התינוק לא הצליח לאכול בשל חסימה באף. בדיקה העלתה שהוא סובל מאטרזיה באף – כלומר, היצרות דו צדדית חמורה, שלא מאפשרת לתינוק לנשום מאפו, מום שיועד לתיקון באמצעות ניתוח.

על פי התביעה, להורים הוסבר כי מדובר בניתוח דחוף, ללא כל סיכון, ושבתוך יומיים הילד יהיה כבר בבית, כאשר בפועל, בטרם הניתוח לא הוכנו דמים, לא בוצעה סקירת דמים, וכשעתיים לאחר תחילת הניתוח, הבחינו הרופאים כי בנקז מחוץ לגופו של התינוק, התנקזו 150 סמ"ק דם – כלומר, מרבית דמו של התינוק המנוח.

"כל דקה חשובה"

במהלך הניתוח, כך נטען, סופקה לתינוק מנת דם נוספת, והמנתח הוחלף ממתמחה למנתח אחראי. חרף כך, במקום להפסיק את הניתוח לאחר שהתגלה כי מרבית דמו של התינוק נוקזה מחוץ לגופו, הרופאים המשיכו לנתחו עוד כשלוש שעות. לאחר הניתוח החל התינוק סובל מאי ספיקה רב מערכתית, מצבו הלך והידרדר, ובתוך שישה ימים מהניתוח הוא נפטר.

מומחה רפואי לאף אוזן וגרון קבע בחוות דעת שצורפה לתביעה, כי מדובר במוות מיותר אשר נגרם כתוצאה מטיפול ניתוחי רשלני, שבו התינוק איבד את מרבית דמו ."אם ניקח בחשבון", כתב המומחה, "כי כמות הדם בתינוק היא 8% ממשקלו, אזי ניתן לחשב בקלות כי כמות הדם של תינוק במשקל 2.1 ק"ג היא 170 סמ"ק, משמע שאין אפשרות לדימום כמו במבוגר, לכן המנתח חייב להקפיד לא לאפשר דימום ממושך".

המומחה הוסיף: "כיוון שלא מדובר בניתוח מציל חיים, במצב בו יש אבדן דם גבוה, על המנתח לעצור מיד הדימום, והניתוח צריך להיות מופסק, וזאת על מנת לאפשר לצוות טיפול נמרץ פגים להתרכז בהצלת חייו של התינוק. כל דקה חשובה והמשך הניתוח מסכן באופן ישיר את חייו של התינוק".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות