נדב גלאון תובע דיבה: "הפיצו שהעברתי מסמכים מסווגים"

גלאון, ממובילי כוח קפלן טוען בתביעה נגד פעילי הימין אלון בראלי, אורלי לב, סידי קליין ואליהו זכות כי הפיצו קונספירציה שקרית וחמורה אודותיו
רונן לוי |
אורלי לב בהפגנה בכיכר הבימה באוקטובר השנה. צילום: פלאש 90

נדב גלאון, ממובילי 'כוח קפלן', הגיש תביעת לשון הרע בסך כולל של מיליון שקלים כנגד 4 פעילי רשת אשר פרסמו ושיתפו קונספירציה שקרית וחמורה בעניינו בסוף השבוע האחרון. פעילי הרשת הם אלון בראלי, אורלי לב, אליהו זכות וסידי קליין.

בסוף השבוע האחרון פרסם האתר 'עדנה קרנבל', אשר הפיץ בזמנו קונספירציה שקרית ומסוכנת נגד פרופ' שקמה ברסלר, קונספירציה שקרית חדשה, לפיה אדם המואשם כיום בעבירות ריגול ושמו נאסר בפרסום, הופעל על ידי גלאון והעביר לו חומרים מסווגים פרסום שקרי זה הופץ במהרה ברשתות החברתיות, בין השאר באמצעות הנתבעים – בפרסומים, שיתופים ותגובות – והפך "ויראלי". הנתבעים הוסיפו על הפרסום אמירות דיבתיות ושקריות נוספות. בין השאר, טענו חלק מהנתבעים כי גלאון העביר את החומר המסווג (שמעולם לא קיבל) למפעיליו האמריקאים, למחבלי הנוחבה, ולפדופיל; וטענו כי גלאון 'נעלם'.

בגין פרסומים אלה, תובע גלאון סך של מיליון שקלים מאלון בראלי 300 אלף שקלים, מאורלי לב 75 אלף שקלים, מאליהו זכות 350 אלף שקלים ומסידי קליין 275 אלף שקלים.

תביעתו של גלאון, היא חלק ממאבק נחוש ורחב נגד פרסומים רעילים וכוזבים ברשתות החברתיות. היא מצטרפת לשורה של תביעות אשר הגישו לאחרונה מובילי המחאה. בשבוע שעבר נקבע, במסגרת הסכם פשרה, כי פעיל הרשת שמעון חרמון ישלם לרועי נוימן, ממובילי 'כוח קפלן', פיצויים והוצאות משפט בסך כ-103 אלף שקל בגין סדרת תגובות שפרסם נגדו.

"דמיון חולני"

מתוך כתב התביעה של גלאון נגד ארבעת הפעילים: "במוקד תביעה זו עומדת תיאורית קונספירציה הזויה וחסרת שחר שהפיצו הנתבעים ברשתות החברתיות כאילו התובע הוא "בוגד" אשר "הפעיל" כביכול מרגל שפעל בצה"ל בימים שלאחר טבח 7 באוקטובר, קיבל ממנו חומרים צבאיים סודיים ומסווגים וכעת, עם גילוי הפרשה הוא כביכול "נעדר"… לתובע אין מושג מיהו אותו אדם ואין לו שום קשר אליו. למרבה הצער, תיאוריית קונספירציה זו לא נותרה רק בדל"ת אמותיו של האתר המפוקפק, אלא הופצה באמצעות הנתבעים ברשתות החברתיות (בתוספת תמונות של התובע ומלל דיבתי נוסף)…".

"נתבעים אלה", נכתב עוד, "הפיצו את דברי הדיבה הכוזבים לעשרות אלפי חברים, עוקבים ומשתמשים ברשתות החברתיות באמצעות פרסומים עצמאיים, תגובות ושיתופים. פרסומים אלה של הנתבעים שותפו על ידי משתמשים אחרים באופן שהגביר את חשיפתם. ייאמר באופן הברור והנחרץ ביותר: מדובר בדברי בלע דיבתיים וחסרי יסוד שדרוש דמיון חולני במיוחד על מנת להאמין בנכונותם ולהפיצם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות