אריאנה מלמד לא הגיעה לדיון – חויבה בסכום התביעה נגדה

העיתונאית לשעבר תשלם 150 אלף שקל פיצוי לאסנת מארק, בעקבות אי התייצבותה לדיון בתביעה נגדה, לאחר שכינתה את חברת הכנסת לשעבר "כלבלבה של הנאשם"
רונן לוי |
ח"כ אסנת מארק בוועדת הכנסת. תקבל פיצוי. ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

העיתונאית לשעבר אריאנה מלמד חויבה לשלם כ-150 אלף שקלים כולל שכ"ט עורך דין, לחברת-הכנסת לשעבר אסנת מארק, זאת לאחר שלא התייצבה לדיון בתביעה שהוגשה נגדה בבית משפט השלום בראשון לציון, לאחר שזאת כינתה אותה בטוויטר, בין השאר, "כלבלבה של הנאשם."

על פי התביעה, מלמד פרסמה בחודש יולי 2020. סרטון שמציג קטעים מהפגנת עובדים עצמאיים שהתקיימה בכיכר רבין, לצד טענות שהשמיעה ח"כ מארק בכנסת כאילו ההפגנה פוליטית בלבד ואינה הפגנה אותנטית של בעלי עסקים.

לסרטון צירפה מלמד את הטקסט הבא: "תכירו: ח"כ אסנת מארק, ליכוד. כלבלבה חדשה של הנאשם. נציגתו בועדה למינוי שופטים. זקוקה בדחיפות לאופטומטריסט, השתלת אישיות והזרקת מצפון. אנא עיזרו לה". מארק ציינה בתביעה כי מדובר בדוגמה קיצונית במיוחד של התדרדרות השיח הציבורי במקומותינו.

מלמד, טענה מצידה כי הציוץ שלה אינו מהווה לשון הרע. וכלבלבה: "מתקרב בקושי לדרגת גידוף לכאורה" – אך היא לא כיוונה לכך שח"כ מארק היא "חיה מסוג כלב הבית המבוית", אלא שהיא מבקשת לרצות את נתניהו "תוך שהיא מפגינה תמיכה מוחלטת במעשים ובהתבטאויות בלתי מוסריים מטעמו וכן תוך שהיא מבטלת את עצמה לגמרי ולא מעזה להביע קול אחראי משלה. מדובר במטאפורה".

מהי מטאפורה?

המשפט עבר לשלב ההוכחות ובא כוחה של מלמד, הודיע לפני מספר חודשים לבית המשפט כי אינו מצליח ליצור קשר עם מרשתו ועל כן הוא מבקש להשתחרר מייצוגה. בית-המשפט קבע מועד לדיון, תוך שהוא הבהיר כי שככל שמלמד לא תגיע היא חשופה לאפשרות שיינתן נגדה פסק-דין בהיעדרה. מארק העבירה העתק מההחלטה למלמד. כאשר שליח הדביק את המעטפה עם ההחלטה על דלת הבית, לאחר ששלוש פעמים לא נמצא איש בבית.

באחרונה התקיים דיון, אליו לא הגיעה מלמד והשופטת כרמית בן-אליעזר, קיבלה את התביעה במלואה וחייבה את מלמד לשלם למארק כ-150 אלף שקלים.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת כרמית בן-אליעזר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות