כתב אישום על טרור: "נפגשו עם פעילי חמאס בטורקיה"

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגשו כתבי אישום נגד שני תושבי עין מאהל, ראמי חביבאללה, 43, וחאלד סאלח, 36, בגין עבירות טרור וסיוע לאויב במלחמה
תומכי חמאס. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגשו כתבי אישום נגד שני תושבי עין מאהל, ראמי חביבאללה, 43, וחאלד סאלח, 36, בגין עבירות טרור.

לראמי חביבאללה מיוחסות עבירות של מגע עם סוכן זר, איסור פעולה ברכוש טרור, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, קשירת קשר לעבירה שהיא מעשה טרור. לחאלד סאלח יוחסה עבירה של קשירת קשר לעבירה שהיא מעשה טרור.

לפי כתב האישום, הנאשם ראמי הינו מורה ומתנדב כאימאם במסגד בכפר בו מתגורר. במהלך שנת 2022 נסע הנאשם לטורקיה במסגרת משלחת לסיוע הומניטרי. במהלך נסיעתו נפגש ראמי עם שני פעילי חמאס, שעד מועד מעצרו היה עמם בקשר וכן עם פעיל נוסף שהכיר שנה לאחר מכן. במסגרת הקשר עם פעילי החמאס העביר להם ראמי במועדים שונים עשרות אלפי שקלים וזאת במטרה לסייע, לקדם ולממן פעילות של ארגון טרור. בנוסף, ביום 31.12.23 נסע ראמי לירדן ופגש אחד הפעילים של חמאס בעמאן והעביר לו סך של 200 דולר. עם פרוץ המלחמה ב 7.10.23, שקל ראמי לנסוע לדרום להצטרף למחבלי החמאס הלוחמים בעזה, לאור האמור פנה באמצעות הטלגרם, לאחד מפעילי החמאס ואמר לו שהוא רוצה לעזור ל"אחים" ושהוא יכול להעביר תמונות של 'מקום בטחוני רגיש'.

המטרה: לנקום בישראל

לאחר הפגיעה בבית החולים בעזה, התעורר כעס רב אצל ראמי, אשר ראה בישראל אחראית ובליבו גמלה החלטה לנקום במדינת ישראל. אז יצא ראמי מביתו, צילם תמונות של מפעל בטחוני חיוני, אשר מייצר תחמושת עבור מערכת הביטחון ושלח אותן לפעיל חמאס באמצעות יישומון הטלגרם. בנוסף, שלח ראמי באמצעות ה GPS את מיקומו המדויק של המפעל. ראמי פעל בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, במטרה לסייע לחמאס במלחמתו בישראל, ועל מנת שהחמאס יתקוף את המפעל וישגר לעברו טילים. למחרת, עדכן פעיל חמאס את ראמי בהודעה קולית כי העביר את המיקום והתמונות והעניין 'יטופל' ע"י חמאס עזה ולא על ידי חמאס לבנון. מספר ימים לאחר מכן, עדכן פעיל חמאס את הנאשם כי הן לחמאס לבנון והן לחמאס עזה אין אפשרות לתקוף את המפעל בטילים. לאור זאת, ביקש מהנאשם כי 'ייקח יוזמה' ויבצע פיגוע עצמאי במפעל.

כמו כן שקל ראמי, לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" לבצע פיגוע ירי בירושלים כנגד 'מתנחלים', לשם קידום תכניתו, פנה אל חאלד סאלח, שהביע באזני ראמי את כעסו על המתרחש בעזה ואת נכונותו 'לקום ולבצע פעילות' וקשר עימו קשר לביצוע פעולת "ג'יהאד". חאלד אף ציין כי יש לו אנשים שיכולים להשיג נשק ככל שראמי ירצה בכך.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות