תושב הנגב נאשם: "הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס"

לפי האישום שהוגש למחוזי בב"ש, ג'ומעה אבו גנימה, חצה בשנת 2016 את הגבול לעזה, הצטרף לחמאס ועבר אימונים בארגון. הוא נעצר כשניסה לחזור לישראל
רונן לוי |
הביעה תמיכה בארגון הטרור. חמאס, ארכיון.

לבית משפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד ג'ומעה אבו גנימה, 26 מאלעאצם, בגין סיוע לאיוב במלחמה וחברות בארגון טרור. לאחר, שבשנת 2016 חצה לרצועת עזה, הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס וערך איתם אימונים.

במהלך חודש דצמבר 2023 נעצר על ידי כוחות צה"ל, אבו גנימה, אזרח ישראלי תושב הנגב, בעודו מנסה להיכנס מרצועת עזה לשטח ישראל. עם מעצרו הועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי. מכתב האישום שהוגש כנגדו עולה כי בשנת 2016 חצה אבו גנימה את הגבול לרצועת עזה, שם פגש פעילי חמאס ואמר להם כי הוא מעוניין להתגייס לזרוע הצבאית של החמאס ולהיות שהיד.

פעילי החמאס העבירו את אבו גנימה לחקירה, שם מסר פרטים בין היתר אודות מיקומי בסיסי צה"ל בדרום. לאחר כ-3 חודשים בהם שהה בבתיהם של פעילי חמאס הצטרף אבו גנימה לאימון צבאי בסיסי. בהמשך נשלח אבו גנימה לאימון מתקדם יחד עם מחבלי נוחבה, שם גם עבר אימון התקפה על עיר וכיבוש מוצב צבאי.

ניסה לחזור – ונתפס

במהלך שהותו ברצועה ביצע אבו גנימה תצפיות על שטח ישראל ונפגש עם פעילי חמאס במטרה לסייע להם במלחמתם נגד ישראל. בנוסף, נענה אבו גנימה להצעות שונות לביצוע פעולות טרור, אשר כללו ביצוע פיגוע ירי בשטח ישראל נגד חיילים, חזרה לישראל וגיוס לצה"ל על מנת להעביר מידע לחמאס ולגייס פעילים נוספים. ואף הסכים להצעה לחבור לארגון פשיעה בישראל על מנת לקדם פעילות טרור.

בשנת 2021 נכלא אבו גנימה למשך שנתיים, על ידי חמאס, בשל אי עמידה במגבלות אשר הוטלו עליו, בשל הפצצות צה"ל בסמוך לבית הכלא בו שהה ב 7.12.2023. שוחררו כלל האסירים. לאחר 3 ימים בהם שהה בעזה, ניסה אבו גנימה לחזור לישראל ונעצר על ידי כוחות הביטחון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות