עונשי מאסר בפועל למבצעי לינץ' בערבי במבצע שומר חומות

ביהמ"ש גזר 15 ו-25 חודשי מאסר על 3 צעירים, בשנות ה-20 לחייהם, שהגיעו במהלך שומר חומות למסגד סידני עלי והיכו ערבי שהיה במקום
רונן לוי |
תושב חדרה נאשם: "ניסה לבצע לינץ'"
הפרות סדר במהלך מבצע "שומר חומות", צילום: פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב גזר 15 ו-25 חודשי מאסר על 3 נאשמים, צעירים בשנות ה-20 המוקדמות לחייהם, שהגיעו במהלך מבצע שומר חומות למסגד סידני עלי והיכו ערבי שהיה במקום. שלושת הנאשמים אף יפצו אותו ב-30 אלף שקלים.

במהלך שומר חומות הגיעו והתאספו באיזור מסגד סידני עלי כ- 18 אנשים. בחניון סמוך, הוצבה ניידת משטרה על-מנת לשמור על הסדר ועל ביטחון המסגד ולאלה הבאים בשעריו. בחניון נכח גם הקורבן בן 63, אשר ישב ברכבו, ואכל את ארוחת סיום צום הרמדאן, עם עזיבת הניידת את החניון, קרא אחד הנאשמים לחבורה לנוע, ולאור כך, הנאשמים כולם החלו לרוץ לעבר הרכב תוך שאחד מהם נושא בכליו סכין וגז פלפל, ונאשם אחר נושא בכליו סכין. מי מבני החבורה אף צעק "ערבי".

השופט: "אירוע חמור ואלים"

החבורה התקרבה לרכב, כאשר אחד מביניהם אמר לקורבן העבירה "ערבי ערבי" והטיח בראשו אבן. אחד אחר מהחבורה ריסס את פניו בגז מדמיע, או אז יידו מי מבני החבורה, ובכלל זה גם חלק מהנאשמים אבנים גדולות בקורבן העבירה, בעוד הנאשם השליך בקבוק זכוכית לעבר הרכב. בתגובה לפגיעות האבנים בקורבן העבירה וברכבו, רכן קורבן העבירה לעבר ההגה, והשים עצמו כמת. בשלב זה, אחד מהם ניגש אל קורבן העבירה, דקר אותו בכתפו השמאלית בסכין, והחבורה נמלטה מן המקום.

השופט בני שגיא כתב בגזר הדין: "האירוע בו נטלו הנאשמים חלק הוא אירוע חמור, אלים, מביש ועומד בסתירה חזיתית לערכי הבסיס של העם היהודי ושל מדינת ישראל. פגיעה באדם רק בשל מוצאו היא פעולה שלא ניתן לקבל, לא ניתן להסכים לה, ובהתאם – יש לקבוע בצידה עונש אשר יהא בו לשקף את חומרת המעשים ולייצר הרתעה ראויה".


לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות