ירה למוות בגלל ריב על חניה – ביהמ"ש הרשיע ברצח באדישות

ביהמ"ש הרשיע בעבירת רצח באדישות את ויקטור קטן בן ה-79 שירה למוות באופיר חסדאי בחניון ברמלה בגלל ריב על חניה – נדחתה טענתו להגנה עצמית
רונן לוי |
ויקטור קטן ורעייתו בדיון קודם בבית המשפט. צילום: פלאש 90

שופטי בית המשפט המחוזי בלוד הרשיעו הבוקר את ויקטור קטן בן ה-79 בעבירת רצח באדישות של אופיר חסדאי בחניון ברמלה, לאחר שירה בו במהלך ויכוח על מקום חניה. השופטים דחו את טענת קטן שמדובר בהגנה עצמית, ונדחתה גם טענתו שידו רעדה בעת האירוע.

על פי כתב האישום, בו הורשע, לפני כארבע וחצי שנים , הגיעו ויקטור ואשתו מוניקה לקניון עזריאלי ברמלה והחלו לחפש חניה בחניון. באותה עת, הגיעו לקניון אופיר חסדאי, אשתו דקלה ושתי בנותיהם הקטנות, והחלו גם הם לחפש אחר מקום חניה פנוי. בשלב מסוים איתרה אשתו של הנאשם מקום חניה פנוי. בסמוך לכך, הבחינו גם אופיר ודקלה בחניה הפנויה והתקרבו אליה. קטן הגיע לחניה והחנה את רכבו עם החזית לקיר, באופן שחורג מהקווים המסומנים על הכביש. בשלב זה, עצר חסדאי את רכבו, יצא ממנו, התקרב אל אשתו של הנאשם וצעק לעברה: "למה אתם חונים בשתי חניות?".

בין השניים התפתח דין ודברים, במסגרתו הכתה אשתו של הנאשם את חסדאי באמצעות התיק שלה. חסדאי צעק בתגובה: "מה את מרימה עליי ידיים?!" והדף אותה בשתי ידיו. אשתו של הנאשם נפלה ארצה על ישבנה והמנוח התרחק מהמקום לעבר מכוניתו.

השופטים: "חשנו שחש דאגה כנה לאשתו"

קטן הבחין בהתרחשות בין חסדאי לאשתו ויצא מרכבו כשהוא נוטל עמו תיק המכיל אקדח, והניח אותו על תא המטען. לאחר שאשתו נפלה, התקרב קטן אל חסדאי, נעמד ביניהם וצעק לעבר המנוח: "למה אתה מרביץ לאשתי?". אז פנה לעבר רכבו, שלף את האקדח מהתיק וירה מטווח קצר בירכו של חסדאי. חסדאי, שנותר עומד על רגליו, זעק אל עבר הנאשם: "מה אתה יורה בי?!", ואז אשתו של הנאשם צעקה לעבר הנאשם לחדול. הנאשם לא הקשיב לקריאות אלו, כיוון את האקדח לפלג גופו העליון של המנוח וירה לעברו ירייה נוספת אשר פגעה בחזהו, בריאותיו, ופילחה את ליבו. לפי כתב האישום, המנוח התמוטט, נפל ארצה ואיבד את הכרתו. בחלוף דקות ספורות הגיעו כוחות משטרה ומד"א למקום, ביצעו במנוח פעולות החייאה והובילו אותו כשהוא מחוסר הכרה לבית החולים אסף הרופא, ובהמשך נקבע שם מותו.

השופטת ליאורה ברודי, כתבה בהכרעת הדין: "כתב האישום הוגש בגין רצח בכוונה, אבל מצאנו לנכון להרשיע ברצח באדישות. דחינו את טענת הנאשם בנוגע לירי הראשון, שמדובר בהגנה עצמית. מוניקה לא הייתה בסכנה, ולא הייתה הצדקה לירי. לגבי הירי השני, דחינו את טענות הנאשם שבזמן הירי ידו רעדה והוא פעל מאוטומטיזם וטעות כנה… התרשמנו שבשניות הקריטיות בין היריות חש הנאשם תחושה פנימית של דאגה כנה לאשתו וחרדה של ממש לשלומה… הוא חש חוסר אונים וזעם. ציינו כי אמנם בהיבט המשפטי, אדם יכול לקבל החלטה כהרף עין, אבל על יסוד ניתוח מכלול הראיות במקרה לא הוכח שפעל מתוך רצון לגרום למות המנוח".

עו"ד אבי כהן שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את ויקטור קטן שהורשע ברצח: "מדובר במקרה טראגי ביותר, שכולנו מצרים עליו . לאחר משפט ממושך ומורכב שהתנהל במשך ארבע שנים, קיבל בית המשפט את טענותינו, שהנאשם לא התכוון לגרום למותו של המנוח, בניגוד לטענת הפרקליטות. לאחר שיינתן גזר הדין, נשקול הגשת ערעור לבית המשפט העליון".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת ליאורה ברודי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות